250203 Krajowy Fundusz Szkoleniowy - NABÓR WNIOSKÓW - Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie

Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP

Rynek pracy - pomoc dla Ukrainy

Oferty pracy, oferty EURES, rejestracja bezrobotnych

Portlety Aktualności

Aktualności

250203 Krajowy Fundusz Szkoleniowy - NABÓR WNIOSKÓW

KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY - NABÓR WNIOSKÓW

OGŁOSZENIE

Tytuł: logo KFS


Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie

zaprasza  Pracodawców zainteresowanych wsparciem kształcenia ustawicznego do składania wniosków
w terminie

od dnia 27.02.2025 r. do dnia 28.02.2025 r.

Wniosek dostępny do pobrania (również w formie elektronicznej) od dnia ogłoszenia naboru.

O pomoc w 2025 roku  mogą ubiegać się  pracodawcy, którzy spełniają co najmniej jeden z Priorytetów wydatkowania środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego ustalone przez Ministra właściwego do spraw pracy w porozumieniu z Radą Rynku Pracy:

1. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w zawodach określonych jako deficytowe na danym terenie tj. w powiecie lub w województwie. Do określenia zawodu deficytowego  urząd będzie brał pod uwagę „Barometr zawodów  powiatu łukowskiego" oraz „Barometr zawodów województwa lubelskiego" .

2. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy.

3. Wsparcie kształcenia ustawicznego pracodawców i ich pracowników zgodnie z potrzebami szkoleniowymi, które pojawiły się na terenach dotkniętych przez powódź we wrześniu 2024 roku.

4. Poprawa zarządzania i komunikacji w firmie w oparciu o zasady przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi, rozwoju dialogu społecznego, partycypacji pracowniczej i wspierania integracji w miejscu pracy.

5. Promowanie i wspieranie zdrowia psychicznego oraz tworzenie przyjaznych środowisk pracy poprzez m.in. szkolenia z zakresu zarządzania wiekiem, radzenia sobie ze stresem, pozytywnej psychologii, dobrostanu psychicznego oraz budowania zdrowej i różnorodnej kultury organizacyjnej.

6. Wsparcie cudzoziemców, w szczególności w zakresie zdobywania wiedzy na temat polskiego prawa pracy i integracji tych osób na rynku pracy.

7. Wsparcie rozwoju umiejętności i kwalifikacji niezbędnych w sektorze usług zdrowotnych i opiekuńczych.

8.Rozwój umiejętności cyfrowych.

9. Wsparcie rozwoju umiejętności związanych z transformacją energetyczną.

U W A G A :

Interpretacja priorytetów wydatkowania limitu KFS w 2025 roku dostępna jest w  załączniku pn. Wytyczne dla Urzędów Pracy w roku 2025.


 

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO ZE ŚRODKÓW KFS W 2025

1. Do 80% kosztów kształcenia ustawicznego, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia w danym roku na jednego uczestnika (w przypadku małych, dużych i średnich firm),

2. Do  100%  kosztów  kształcenia  ustawicznego  –  jeśli  wnioskodawca  jest

mikroprzedsiębiorcą, nie więcej jednak niż 300% przeciętnego wynagrodzenia

w danym roku na jednego uczestnika.

Wnioski należy składać:
- drogą elektroniczną, za pośrednictwem: Usług Elektronicznych PSZ, ePUAP, e-Doręczenia.

Wniosek oraz załączniki do wniosku powinny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym  elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Podpis ten musi być złożony na wniosku oraz wszystkich załącznikach przez osobę umocowaną do reprezentowania pracodawcy.

Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platform elektronicznych, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

- w wersji papierowej osobiście, drogą pocztową, za pośrednictwem kuriera w Sekretariacie urzędu pok. nr 10 w godzinach pracy urzędu tj. 7:30-15:30.

 Wniosek oraz wszystkie załączniki muszą być opatrzone podpisem osoby umocowanej do reprezentowania pracodawcy.

Za dzień złożenia wniosku uznawana będzie faktyczna data wpływu wniosku do urzędu


 

Zasady obowiązujące przy naborze:

1. Wniosek wraz załącznikami pracodawca składa w wyżej wskazanym terminie, w urzędzie właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności, na formularzach zgodnych z wzorem zamieszczonym pod ogłoszeniem.

2.Kształcenie ustawiczne, którego dotyczy nabór powinno  rozpocząć się do 31.08.2025 r. i zakończyć do 10.12.2025 r.  Wyjątek stanowią studia podyplomowe.

3. Na każdą wybraną przez pracodawcę formę kształcenia należy złożyć oddzielny wniosek (tj. np. jeden kurs/szkolenie/studia podyplomowe = jeden wniosek, niezależnie od ilości osób wskazanych na formę kształcenia). W przypadku, gdy pracodawca zamierza ubiegać się o sfinansowanie np. kosztu kursu oraz związanego z nim kosztu egzaminu i /lub kosztu badań lekarskich/psychologicznych to może wnioskować o te formy w ramach jednego wniosku.

4. Wniosek rozpatrywany będzie zgodnie z zasadami określonymi w ogłoszeniu oraz obowiązującymi przepisami,  z uwzględnieniem odpowiednio:

  • zgodności dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok;
  • zgodności kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego   z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy;
  • kosztów usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku;
  • posiadanych przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego;
  • w przypadku kursów – posiadania przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego;
  • planów dotyczących dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS;
  • możliwości sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem limitów, o których mowa w art. 109 ust. 2k i 2m ustawy.

5. Wnioski punktowane będą zgodnie z kryteriami określonymi w Karcie oceny (załącznik do ogłoszenia).  Minimalna ilość punktów jaką musi uzyskać wniosek do pozytywnego rozpatrzenia wynosi 30. Środki przyznawane będą według kolejności uniezależnionej od ilości uzyskanych punktów, do wyczerpania puli środków dostępnej do dyspozycji urzędu w danym naborze.

6. Kształcenie ustawiczne musi być przeprowadzone przez instytucje uprawnione.

W zależności od formy prawnej są to instytucje świadczące usługi szkoleniowe, kształcenie ustawiczne, posiadające wpis do Ewidencji Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego, w którym zawarte jest określenie zgodnie z Polską Klasyfikacją

Działalności (PKD) przedmiotu wykonywanej działalności związane ze świadczeniem usług szkoleniowych w formach pozaszkolnych dla zdobywania, poszerzania lub zmiany

kwalifikacji zawodowych i specjalistycznych przez osoby dorosłe. Dotyczy to również

instytucji prowadzących ww. działalność (edukacyjną/szkoleniową) na podstawie odrębnych przepisów.

7. Pracodawcom, którzy przy wypełnianiu wniosku korzystają z usług instytucji szkoleniowej zaleca się zwrócenie szczególnej uwagi na treść w nim zawartą.  Instytucje szkoleniowe często stosują jeden wspólny szablon wypełniania wniosku dla różnych pracodawców nie uwzględniając indywidualnych potrzeb pracodawcy. Niewystarczające uzasadnienie kształcenia ustawicznego może stanowić podstawę do negatywnego rozpatrzenia wniosku.

8.Wniosek pozostanie bez rozpatrzenia, w przypadku:

  • niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
  • niezłożenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust 2 Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmieniającego rozporządzenie w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego.   
  • złożenia wniosku w postaci elektronicznej bez odpowiedniego podpisu, tj. bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym albo podpisu potwierdzonego profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
  • złożenia w terminie innym niż wskazany w ogłoszeniu.

9. Wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie w przypadku, gdy zostanie złożony przez pracodawcę, który nie wywiązał się z warunku zatrudnienia po zakończonych programach finansowanych ze środków Funduszu Pracy

Dodatkowe  informacje, w tym dotyczące prawidłowego wypełniania wniosków  można uzyskać:

  •  w siedzibie urzędu ul. Piłsudskiego 14, Łuków,  pokój nr 7 .
  •  telefonicznie pod nr: 25 798 50 37 wew. 250 lub 533 199 781.

Załączniki

Barometr zawodów powiatu łukowskiego
Barometr zawodów powiatu łukowskiego.pdf 105 KB
Barometr zawodów województwa lubelskiego
Barometr zawodów województwa lubelskiego.pdf 106 KB
Instrukcja jak założyć konto w Praca_gov_pl_v2
Instrukcja jak założyć konto w Praca_gov_pl_v2.pdf 1131 KB
Instrukcja wypełniania wniosków KFS
Instrukcja wypełniania wniosków KFS.pdf 984 KB
KFS 2025_Wytyczne dla urzędów pracy
KFS 2025_Wytyczne dla urzędów pracy.pdf 335 KB
Klauzula informacyjna
Klauzula informacyjna.pdf 52 KB
Najczęściej zadawane pytania o wniosek elektroniczny KFS (003)
Najczęściej zadawane pytania o wniosek elektroniczny KFS (003).pdf 145 KB
Przykładowy uzupełniony elektroniczny wniosek KFS po wydruku
Przykładowy uzupełniony elektroniczny wniosek KFS po wydruku.pdf 215 KB
wniosek KFS
wniosek KFS.odt 110 KB
wniosek KFS (1)
wniosek KFS.pdf 185 KB
Załącznik nr 1 Program kształcenia
Załącznik nr 1 Program kształcenia.odt 23 KB
Załącznik nr 1 Program kształcenia (1)
Załącznik nr 1 Program kształcenia.pdf 89 KB
Załącznik 2 Formularz informacji przedstawianych przez posmioty ubiegające się o pomoc
Załącznik 2 Formularz informacji przedstawianych przez posmioty ubiegające się o pomoc.pdf 293 KB
Załacznik nr 3
Załacznik nr 3.odt 9 KB
Załacznik nr 3 (1)
Załacznik nr 3.pdf 63 KB
Załącznik nr 4 Zakres egzaminu
Załącznik nr 4 Zakres egzaminu.odt 9 KB
Załącznik nr 4 Zakres egzaminu (1)
Załącznik nr 4 Zakres egzaminu.pdf 67 KB
Załącznik nr 5 Oswiadczenie do priorytetu nr 2
Załącznik nr 5 Oswiadczenie do priorytetu nr 2.odt 22 KB
Załącznik nr 5 Oswiadczenie do priorytetu nr 2 (1)
Załącznik nr 5 Oswiadczenie do priorytetu nr 2.pdf 45 KB
Załącznik nr 6 Oświadczenie do priorytetu 6
Załącznik nr 6 Oświadczenie do priorytetu 6.odt 18 KB
Załącznik nr 6 Oświadczenie do priorytetu 6 (1)
Załącznik nr 6 Oświadczenie do priorytetu 6.pdf 47 KB
Załącznik nr 7 Oświadczenie (1)
Załącznik nr 7 Oświadczenie.pdf 84 KB
Załącznik nr 7 Oświadczenie (1)
Załącznik nr 7 Oświadczenie.pdf 84 KB
Załącznik nr 8 Pełnomocnictwo
Załącznik nr 8 Pełnomocnictwo.odt 7 KB
Załącznik nr 8 Pełnomocnictwo (1)
Załącznik nr 8 Pełnomocnictwo.pdf 72 KB
Karta oceny - PUP Łuków
Karta oceny - PUP Łuków.pdf 192 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Newsletter

Nawigacja

Dokumenty do pobrania

Публикатор

210203 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu - zatrudnienie inna praca zarobkowa.pdf Otwiera w nowej karcie
210203 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu - zatrudnienie inna praca zarobkowa.pdf 804 KB
210203 Zarządzenie Nr 2.pdf Otwiera w nowej karcie
210203 Zarządzenie Nr 2.pdf 152 KB
240422 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu do pracy Otwiera w nowej karcie
240422 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu do pracy.pdf 83 KB
210203 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.doc Otwiera w nowej karcie
210203 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.doc 50 KB
240422 Załącznik nr 3 - rozliczenie kosztów dojazdu - praca.pdf Otwiera w nowej karcie
240422 Załącznik nr 3 - rozliczenie kosztów dojazdu - praca.pdf 61 KB
100123 Załącznik nr 4 - taryfa przewozowa.pdf Otwiera w nowej karcie
100123 Załącznik nr 4 - taryfa przewozowa.pdf 68 KB
100123 Aneks do zarządzenia - dojazdy do pracy.pdf Otwiera w nowej karcie
100123 Aneks do zarządzenia - dojazdy do pracy.pdf 189 KB

210217 Wniosek o przesłanie danych w związku ze zmianą miejsca zamieszkania Otwiera w nowej karcie
210217 Wniosek o przesłanie danych w związku ze zmianą miejsca zamieszkania.pdf 127 KB
230907 Wniosek o wydanie zaświadczenia Otwiera w nowej karcie
230907 Wniosek o wydanie zaświadczenia.pdf 81 KB
241008 Wniosek o wydanie RP-7.pdf Otwiera w nowej karcie
241008 Wniosek o wydanie RP-7.pdf 84 KB
Upoważnienie do odbioru zaświadczenia Otwiera w nowej karcie
Upoważnienie do odbioru zaświadczenia.pdf 10 KB
201028 Oświadczenie o braku gotowości do pracy do 10 dni Otwiera w nowej karcie
201028 Oświadczenie o braku gotowości do pracy do 10 dni.pdf 70 KB
Zlecenie przekazywania świadczeń na konto Otwiera w nowej karcie
Zlecenie przekazywania świadczeń na konto.pdf 9 KB
211006 Oświadczenie w celu wypłaty stypendium z tytułu uczestnictwa w studiach podyplomowych Otwiera w nowej karcie
211006 Oświadczenie w celu wypłaty stypendium z tytułu uczestnictwa w studiach podyplomowych.pdf 59 KB
220104 Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego Otwiera w nowej karcie
220104 Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego.doc 48 KB
210512 Zasady kierowania osób bezrobotnych na refundowane formy aktywizacji bezrobotnych Otwiera w nowej karcie
210512 Zasady kierowania osób bezrobotnych na refundowane formy aktywizacji bezrobotnych.pdf 57 KB
210217 Zawiadomienie o podjęciu pracy przez osobę będącą w ewidencji bezrobotnych Otwiera w nowej karcie
210217 Zawiadomienie o podjęciu pracy przez osobę będącą w ewidencji bezrobotnych.pdf 45 KB
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).docx Otwiera w nowej karcie
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).docx 15 KB
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).pdf Otwiera w nowej karcie
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).pdf 42 KB
200326 Zgłoszenie do ubezpieczenia członków rodziny.pdf Otwiera w nowej karcie
200326 Zgłoszenie do ubezpieczenia członków rodziny.pdf 68 KB
220902 Wniosek rozliczeniowy kosztów opieki nad dzieckiem.pdf Otwiera w nowej karcie
220902 Wniosek rozliczeniowy kosztów opieki nad dzieckiem.pdf 129 KB
240930 Harmonogram Grupowych Porad Zawodowych IV kwartał 2024 Otwiera w nowej karcie
240930 Harmonogram Grupowych Porad Zawodowych IV kwartał 2024.pdf 56 KB

220216 Zasady udzielania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - tekst ujednolicony.pdf Otwiera w nowej karcie
220216 Zasady udzielania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - tekst ujednolicony.pdf 110 KB
DOP - Zaświadczenie o dochodach dla poręczyciela. Otwiera w nowej karcie
DOP - Zaświadczenie o dochodach dla poręczyciela..pdf 40 KB
Identyfikatory gmin (kody terytorialne) Otwiera w nowej karcie
Identyfikatory gmin (kody terytorialne).pdf 54 KB

Zarządzenie Dyrektora - Opieka nad dzieckiem lub osobą zależną.pdf Otwiera w nowej karcie
Zarządzenie Dyrektora - Opieka nad dzieckiem lub osobą zależną.pdf 157 KB
Załącznik Nr 1 - Zasady refundacji kosztów opieki nad dzieckiem, dziećmi lub osobą zależną. Otwiera w nowej karcie
Załącznik Nr 1 - Zasady refundacji kosztów opieki nad dzieckiem, dziećmi lub osobą zależną..pdf 89 KB

170809 Sprawozdanie z przebiegu stażu Otwiera w nowej karcie
170809 Sprawozdanie z przebiegu stażu.pdf 45 KB
250109 Zarządzenie Dyrektora PUP Nr 19 z 30 grudnia 2024 r. Otwiera w nowej karcie
250109 Zarządzenie Dyrektora PUP Nr 19 z 30 grudnia 2024 r..pdf 174 KB
210119 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.pdf Otwiera w nowej karcie
210119 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.pdf 49 KB
250109 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu osobom które odbywają staż w pracodawcy lub zostały skierowane na szkolenie Otwiera w nowej karcie
250109 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu osobom które odbywają staż w pracodawcy lub zostały skierowane na szkolenie.pdf 1510 KB
250109 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu na staż.pdf Otwiera w nowej karcie
250109 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu na staż.pdf 95 KB
250109 Załącznik nr 2 - rozliczenie kosztów dojazdu - staż.pdf Otwiera w nowej karcie
250109 Załącznik nr 2 - rozliczenie kosztów dojazdu - staż.pdf 81 KB
250109 Załącznik nr 3 - taryfa przewozowa Otwiera w nowej karcie
250109 Załącznik nr 3 - taryfa przewozowa.pdf 753 KB
240111 Aneks do zarządzenia dojazdy na staż lub szkolenie Otwiera w nowej karcie
240111 Aneks do zarządzenia dojazdy na staż lub szkolenie.pdf 147 KB

Rynek pracy

Statystyki i analizy

5,1%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec grudnia 2024 r.

wykres statystyki

Stawki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • 40.000 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie

Akty prawne

Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Urząd

Informacje dla niepełnosprawnych

Język migowy

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Dane kontaktowe

 
Zdjęcie fasady budynku Urzędu Pracy w Łukowie. Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie powołany jest w celu udzielania pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy oraz pracodawcom z terenu powiatu łukowskiego w skład którego wchodzą miasta Łuków i Stoczek Łukowski oraz gminy: Adamów, Krzywda, Łuków, Serokomla, Stanin, Stoczek Łukowski, Trzebieszów, Wojcieszków, Wola Mysłowska.
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie, ul. Piłsudskiego 14, 21-400 Łuków
tel: 25-798-5037
      25-798-4034
faks: 25-798-4477
email: lulk@praca.gov.pl www: lukow.praca.gov.pl
NIP: 825-14-34-906 REGON: 030294840
ePUAP: /puplukow/SkrytkaESP BIP: puplukow.bip.gov.pl
  eDoręczenia: AE:PL-21969-85746-FIHDS-24
 

Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.
Obsługa interesantów w godzinach 7.30 – 15.00.
Dyrektor PUP w Łukowie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. 14.30 - 16.00.
Kierownicy Działów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.