200713 Nabór wniosków: Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń dla kościelnej osoby prawnej - Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie

200713 Nabór wniosków: Dofinansowanie kosztów wynagrodzeń dla kościelnej osoby prawnej

Print Drukuj

Tarcza antykryzysowa COVID-19 - Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla kościelnej osoby prawnej.


Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Łukowie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej przyznawanych na podstawie art. 15zze2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.

Nabór wniosków trwa do dnia ogłoszenia zakończenia przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Łukowie.

Wsparcie przysługuje kościelnej osobie prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej.

Dofinansowanie może być przyznane na okres nie dłuższy niż 3 miesiące od miesiąca złożenia wniosku w wysokości nie wyższej niż suma 70% wynagrodzeń pracowników objętych wnioskiem (kwota dofinansowania nie może przekroczyć 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia powiększonego o składki na ubezpieczenie społeczne od pracodawcy). Beneficjent jest zobowiązany do utrzymania w zatrudnieniu pracowników przez okres, na który zostało przyznane dofinansowanie;

SPOSÓB POSTĘPOWANIA PRZY UBIEGANIU SIĘ O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW
Aby uzyskać dofinansowanie kościelna osoba prawna powinna złożyć:
  • Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla kościelnej osoby prawnej. Umowa o udzielenie dofinansowania ma postać pliku przekazywanego wraz z wnioskiem kościelnej osoby prawnej o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne;
  • Załącznik nr 1 do Wniosku – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (wypełnia się w zakresie, w jakim dotyczy kościelnej osoby prawnej);
  • Załącznik nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników, zawiera imienną listę pracowników objętych Umową oraz 2 kalkulatory:
    1. Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy umów o pracę).
    2. Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (dotyczy innych umów np. zlecenia, pracy nakładczej i umów o świadczenie usług do których stosuje się przepisy dotyczące zlecenia);
Informacje o możliwości ubiegania się o wsparcie dostępne są na stronie internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Łukowie: www.lukow.praca.gov.pl oraz www.praca.gov.pl

Wniosek o udzielenie dofinansowania należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie, który jest właściwy ze względu na siedzibę kościelnej osoby prawnej w formie elektronicznej przez portal www.praca.gov.pl. W tym celu należy:
  • wejść na portal praca.gov.pl,
  • wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
  • wybrać opcję "Wniosek kościelnej osoby prawnej o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenie społeczne ",
  • wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie,",
  • wypełnić udostępniony formularz wraz z załącznikami lub przez platformę e-puap.
Dla kościelnej osoby prawnej działającej na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, oraz jej jednostce organizacyjnej przyznawanych na podstawie art. 15zze2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, które z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Łukowie dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami w formie papierowej pocztą na adres:
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie
ul. Piłsudskiego 14
21-400 Łuków
lub kompletne, wypełnione i podpisane dokumenty można pozostawić w siedzibie Urzędu przy ul. Piłsudskiego 14 w Łukowie od godz. 7.30 do 15.30.

W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu.

Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem osób uprawnionych do reprezentacji.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod nr tel: 25 798 50 37 wew 3.

Więcej informacji także na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w zakładce Tarcza Antykryzysowa: https://www.gov.pl/web/rodzina/tarcza-antykryzysowa

Dokumenty do pobrania na stronie https://lukow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/15zze2-koscioly
Informacje o publikacji dokumentu




5,0%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec maja 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • 40.000 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

 
Zdjęcie fasady budynku Urzędu Pracy w Łukowie. Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie powołany jest w celu udzielania pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy oraz pracodawcom z terenu powiatu łukowskiego w skład którego wchodzą miasta Łuków i Stoczek Łukowski oraz gminy: Adamów, Krzywda, Łuków, Serokomla, Stanin, Stoczek Łukowski, Trzebieszów, Wojcieszków, Wola Mysłowska.
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie, ul. Piłsudskiego 14, 21-400 Łuków
tel: 25-798-5037
      25-798-4034
faks: 25-798-4477
email: lulk@praca.gov.pl www: lukow.praca.gov.pl
NIP: 825-14-34-906 REGON: 030294840
ePUAP: /puplukow/SkrytkaESP BIP: puplukow.bip.gov.pl
  eDoręczenia: AE:PL-21969-85746-FIHDS-24
 

Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.
Obsługa interesantów w godzinach 7.30 – 15.00.
Dyrektor PUP w Łukowie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. 14.30 - 16.00.
Kierownicy Działów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.