250103 Nabór wniosków o przyznie środków na podjęcie działalności gospodarczej - Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie

Wesołych Świąt Wielkanocnych

 

Dyrektor Powiatowego Urząd Pracy w Łukowie informuje, iż  z uwagi na dużą liczbę złożonych w dniach 27-28 lutego br. wniosków o dofinansowanie kształcenia ustawicznego z Krajowego Funduszu Szkoleniowego termin ich rozpatrzenia zostaje przedłużony.

Pisma o przyznaniu środków bądź odmowie dofinansowania zostaną przekazane pracodawcy niezwłocznie po rozpatrzeniu wniosków, nie później niż do 16.04.2025 r.

Przypominamy, iż kształcenie ustawiczne nie może się rozpocząć przed podpisaniem umowy z Urzędem.

250103 Nabór wniosków o przyznie środków na podjęcie działalności gospodarczej

Print Drukuj


Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie

ogłasza nabór

WNIOSKÓW O PRZYZNANIE JEDNORAZOWO ŚRODKÓW NA PODJĘCIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

 

1. Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 projekt pt. „Aktywizacja zawodowa – projekt PUP w Łukowie (II)" w ramach Działania 9.1 Aktywizacja zawodowa – projekty PUP, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy. 

 
Grupę docelową stanowią osoby zarejestrowane w PUP Łuków jako bezrobotne. Preferowane będą:
  • osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności*;
  • osoby długotrwale bezrobotne **;
  • osoby należące do kategorii NEET***;
  • osoby odchodzące z rolnictwa

Preferowane będą wnioski, osób w wieku 18-29 lat lub planujących rozpoczęcie działalności gospodarczej związanej z cyfryzacją albo                   w sektorze zielonej gospodarki.
 
*)  Osoba, która ma trudności w samodzielnym przemieszczaniu się np. ze względu na ograniczoną sprawność (w tym: poruszająca się na wózku, o kulach, niewidoma, słabowidząca). Będą to zatem zarówno osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne), jak i osoby nieposiadające takiego orzeczenia.
**) Osoba bezrobotna długotrwale - oznacza to bezrobotnego pozostającego w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych.
***) Osoba w wieku 15-29 lat, która spełnia łącznie trzy warunki: nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo), nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym rozumianym jako, kształcenie w formach szkolnych w trybie dziennym) i nie szkoli się (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy). W procesie oceny czy dana osoba się szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET należy zweryfikować, czy brała udział w tego typu  formie aktywizacji finansowanej ze środków publicznych w okresie ostatnich 4 tygodni.
 
 

2. w ramach Funduszu Pracy.

 
Aktualny druk wniosku o dofinansowanie wraz z obowiązującymi załącznikami można pobierać od 03.01.2025 r. ze strony internetowej urzędu lukow.praca.gov.pl (aktualności urzędu, załączniki wymienione pod ogłoszeniem o naborze wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej).
Wnioski o dofinansowanie wraz z wymaganymi załącznikami (oryginał dokumentu) należy składać w terminie od 13.01.2025 r. do 15.01.2025 r. w sekretariacie Powiatowego Urzędu Pracy w Łukowie (I piętro, pok. Nr 10 w godz. od 7:30 do 15:30)
lub za pomocą platformy e-puap: https://epuap.gov.pl/ wniosek oraz załączniki do wniosku powinny być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej. Podpis ten musi być złożony przez osobę bezrobotną na wniosku oraz wszystkich załącznikach.
 
Uwaga
  1. Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Łukowie przy aktualnym naborze odstępuje od wymogu zawartego w § 1 ust. 1 pkt. 3 Zasad udzielania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej (tj. figurowania przez osobę bezrobotną w ewidencji osób bezrobotnych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie co najmniej 1 miesiąc bezpośrednio przed dniem złożenia wniosku)
  2. Przed wypełnieniem wniosku proszę o szczegółowe zapoznanie się z Zasadami udzielania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.
  3. Wnioski złożone w innych terminach niż w/w będą rozpatrzone negatywnie (za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu wniosku do Powiatowego Urzędu Pracy w Łukowie, a nie datę nadania przesyłki).
  4. Przy rozpatrywaniu wniosków nie będzie brana pod uwagę kolejność składania wniosków.
  5. Złożenie kompletnego wniosku nie gwarantuje przyznania jednorazowo środków na podjecie działalności gospodarczej.
  6. Wniosek wraz z załącznikami powinien być trwale złączony.
  7. Wnioski złożone na nieaktualnym druku będą pozostawione bez rozpatrzenia.
 
Łuków, dnia 03.01.2025 r.           
 

Załączniki

Wniosek o przyznanie środków
Wniosek o przyznanie środków.pdf 150 KB
Załącznik nr 1 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Załącznik nr 1 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 554 KB
Załącznik nr 1 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Załącznik nr 1 Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.doc 682 KB
Załacznik Nr 2 Oświadczenie do wniosku o dofinansowanie składanego na podstawie rozporządzenia MRPiPS
Załacznik Nr 2 Oświadczenie do wniosku o dofinansowanie składanego na podstawie rozporządzenia MRPiPS.pdf 82 KB
Załacznik Nr 2 Oświadczenie do wniosku o dofinansowanie składanego na podstawie rozporządzenia MRPiPS
Załacznik Nr 2 Oświadczenie do wniosku o dofinansowanie składanego na podstawie rozporządzenia MRPiPS.odt 23 KB
Załącznik nr 3 Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu
Załącznik nr 3 Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu.pdf 65 KB
Załącznik nr 3 Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu
Załącznik nr 3 Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa przeciwko obrotowi gospodarczemu.odt 16 KB
Załacznik Nr 4 Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w okresie obejmującym trzy lata przed dniem złożenia niniejszego wniosku
Załacznik Nr 4 Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w okresie obejmującym trzy lata przed dniem złożenia niniejszego wniosku.odt 23 KB
220216 Zasady udzielania jednorazowo srodkow tekst ujednolicony
220216 Zasady udzielania jednorazowo srodkow tekst ujednolicony.pdf 110 KB
250109 Wniosek o przyznanie środków
250109 Wniosek o przyznanie środków.doc 143 KB
Załacznik Nr 4 Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w okresie obejmującym trzy lata przed dniem złożenia niniejszego wniosku
Załacznik Nr 4 Oświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis w okresie obejmującym trzy lata przed dniem złożenia niniejszego wniosku.pdf 72 KB
Informacje o publikacji dokumentu







5,4%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec lutego 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • 40.000 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

 
Zdjęcie fasady budynku Urzędu Pracy w Łukowie. Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie powołany jest w celu udzielania pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy oraz pracodawcom z terenu powiatu łukowskiego w skład którego wchodzą miasta Łuków i Stoczek Łukowski oraz gminy: Adamów, Krzywda, Łuków, Serokomla, Stanin, Stoczek Łukowski, Trzebieszów, Wojcieszków, Wola Mysłowska.
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie, ul. Piłsudskiego 14, 21-400 Łuków
tel: 25-798-5037
      25-798-4034
faks: 25-798-4477
email: lulk@praca.gov.pl www: lukow.praca.gov.pl
NIP: 825-14-34-906 REGON: 030294840
ePUAP: /puplukow/SkrytkaESP BIP: puplukow.bip.gov.pl
  eDoręczenia: AE:PL-21969-85746-FIHDS-24
 

Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.
Obsługa interesantów w godzinach 7.30 – 15.00.
Dyrektor PUP w Łukowie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. 14.30 - 16.00.
Kierownicy Działów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.