W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Archiwum - Aktualności - Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie
Doradca klienta w Powiatowym Urzędzie pracy Zwrot kosztów przejazdu w projekcie „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej II” - Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie
W ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ustawodawca wprowadził funkcję doradcy klienta, która może być powierzona pracownikom zatrudnionym w urzędzie pracy.
Większość działań realizowana jest przez doradcę klienta indywidualnego. Doradca taki, stosownie do potrzeb danej osoby, udziela jej pomocy lub pomaga uzyskać pomoc od tych pracowników urzędu, którzy są przygotowani do świadczenia pomocy specjalistycznej. Każdy bezrobotny i poszukujący pracy zarejestrowany w urzędzie pracy jest od początku prowadzony przez tego samego doradcę klienta.
Podobnie zorganizowane zostały działania urzędu pracy w stosunku do klientów instytucjonalnych. Każdy pracodawca, który korzysta z pomocy urzędu pracy w ramach usług rynku pracy, wspieranych instrumentami rynku pracy, stale współpracuje z jednym pracownikiem urzędu pracy – doradcą klienta instytucjonalnego, który stosownie do potrzeb pracodawcy udziela mu pomocy lub pomaga mu uzyskać pomoc od tych pracowników urzędu, którzy specjalizują się w świadczeniu usług z wykorzystaniem instrumentów rynku pracy. Doradcy klienta instytucjonalnego są zobowiązani do utrzymywania regularnych kontaktów z pracodawcami działającymi na terenie powiatu lub pracodawcami spoza obszaru działania urzędu, z którymi współpracują.
Podstawa prawna: art. 91 ust. 2-5 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2013 r. poz. 674 ze zm.).
Jaki jest cel tego wsparcia?
Celem wsparcia jest wyeliminowanie barier uczestnictwa w projekcie „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej II" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach regionalnego programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 związanych z brakiem środków finansowanych na dojazdy do i z miejsca odbywania stażu w ramach projektu.
Kiedy? Za jaki okres?
O zwrot możesz wnioskować po pierwszym miesiącu odbywanego stażu, jednak nie później niż w ciągu 30 dni po zakończeniu stażu. Zwrot kosztów przejazdu przysługuje za okres odbywania stażu.
Na co?
Na zwrot poniesionych i udokumentowanych przez Ciebie kosztów przejazdu na staż.
Ile?
Zwrot przysługuje w kwocie nie wyższej niż najtańszy przejazd komunikacją publiczną. W uzasadnionych przypadkach mając w szczególności na względzie relację czas przejazdu / koszty przejazdu możliwe jest sfinansowanie kosztów przejazdu w wyższej wysokości np. kosztu przejazdu transportem kolejowym, przy czym możliwość ta dotyczy wyłącznie środków komunikacji publicznej.
Z czym musisz się zapoznać?
Przed złożeniem wniosku zapoznaj się z Regulaminem zwrotu kosztów przejazdu uczestnikom/uczestniczkom projektu „Aktywizacja osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej II" współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Fundusz Społecznego Plus w ramach regionalnego programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027.
Jakie dokumenty musisz złożyć?
Aby skorzystać z tej formy wsparcia musisz złożyć Wniosek o zwrot kosztów przejazdu lub Wniosek o zwrot kosztów przejazdu własnym lubużyczonym/wypożyczonym środkiem transportu. Wnioski te wraz z Regulaminem możesz pobrać pod treścią tej informacji.
W jaki sposób możesz złożyć wniosek?
Wnioski o zwrot kosztów przejazdu należy składać nie później niż w ciągu 30 dni po zakończeniu formy pomocy:
elektronicznie m.in. przez platformę praca.gov.pl lub ePUAP (złożenie wniosku w postaci elektronicznej musi zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym). W przypadku składania wniosku przez platformę praca.gov.pl należy wybrać usługę Wnioski o usługi i świadczenia
z urzędu -> Wnioski pozostałe -> Pismo do urzędu (PSZ-PU) do którego należy dołączyć Wniosek jako załącznik do pisma.
Nie zaleca się składania wniosków za pośrednictwem platformy praca.gov.pl poprzez usługę Zwrot kosztów przejazdu (PSZ-WZKP), bowiem Formularz (PSZ-WZKP) nie zawiera wszystkich niezbędnych danych do weryfikacji wydatków.
osobiście w Kancelarii w godzinach pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej,
za pośrednictwem poczty na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej, ul. Jana III Sobieskiego 12, 41-300 Dąbrowa Górnicza (decyduje data stempla pocztowego).
Dane kontaktowe:
Szczegółowe informacje na temat refundacji kosztów opieki przez Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej uzyskasz w pok. 36 i pod numerem tel. 32 262 29 39 wew. 225, kom. 786 863 295.
Dodatkowe informacje o dostępności:
W bezpośrednim sąsiedztwie budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej (od strony wejścia głównego) znajduje się oznakowany parking z dwoma miejscami postojowymi dla osób z niepełnosprawnościami.
Szczegółowe informacje na temat dostępności Powiatowego Urzędu Pracy w Dąbrowie Górniczej znajdują się w Deklaracji dostępności do pobrania pod linkiem https://dabrowagornicza.praca.gov.pl/deklaracja-dostepnosci