241220 Nabór wniosków na bony szkoleniowe - Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie
Pomoc dla Ukrainy - banner PUP_WUP
Oferty pracy, oferty EURES, rejestracja bezrobotnych
Portlety Aktualności
Aktualności
Marcin Pala
779 Переглядів
Powiatowy Urząd Pracy Łukowie ogłasza nabór wniosków
na bony szkoleniowe dla osób bezrobotnych zarejestrowanych
w PUP Łuków w ramach:
1. projektu pt. „Aktywizacja zawodowa – projekt PUP w Łukowie (II)", współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, Działanie 9.1 Aktywizacja zawodowa – projekty PUP, Priorytet IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy.
● nie ukończyła 30 roku życia,
● dla której ustalono Indywidualny Plan Działania,
● która posiada uprawdopodobnienie podjęcia zatrudnienia lub działalności gospodarczej,
● złożyła wniosek o przyznanie bonu, w zawodach wskazanych w barometrze zawodów jako zawody deficytowe w powiecie łukowskim lub województwie lubelskim,
barometr zawodów powiat łukowski
barometr zawodów województwo lubelskie
Grupę docelową stanowią osoby zarejestrowane w PUP Łuków jako bezrobotne. Preferowane będą:
- osoby z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej mobilności*;
- osoby długotrwale bezrobotne **;
- osoby należące do kategorii NEET***;
- osoby odchodzące z rolnictwa;
W pierwszej kolejności realizowane będą wnioski osób umożliwiające podjęcie zatrudnienia na cyfrowych miejscach pracy oraz w sektorze zielonej gospodarki.
*) Osoba, która ma trudności w samodzielnym przemieszczaniu się np. ze względu na ograniczoną sprawność (w tym: poruszająca się na wózku, o kulach, niewidoma, słabowidząca). Będą to zatem zarówno osoby z potrzebą wsparcia w zakresie mobilności posiadające orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (lub równoważne), jak i osoby nieposiadające takiego orzeczenia.
**) Osoba bezrobotna długotrwale - oznacza to bezrobotnego pozostającego w rejestrze powiatowego urzędu pracy łącznie przez okres ponad 12 miesięcy w okresie ostatnich 2 lat, z wyłączeniem okresów odbywania stażu i przygotowania zawodowego dorosłych).
***) Osoba w wieku 15-29 lat, która spełnia łącznie trzy warunki: nie pracuje (tj. jest bezrobotna lub bierna zawodowo), nie kształci się (tj. nie uczestniczy w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym rozumianym jako, kształcenie w formach szkolnych w trybie dziennym) i nie szkoli się (tj. nie uczestniczy w pozaszkolnych zajęciach mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy). W procesie oceny czy dana osoba się szkoli, a co za tym idzie kwalifikuje się do kategorii NEET należy zweryfikować, czy brała udział w tego typu formie aktywizacji finansowanej ze środków publicznych w okresie ostatnich 4 tygodni.
2. ze środków Funduszu Pracy
Bon może być przyznany osobie, która spełnia łącznie poniższe warunki, czyli:
● nie ukończyła 30 roku życia,
● dla której ustalono Indywidualny Plan Działania,
● która posiada uprawdopodobnienie podjęcia zatrudnienia lub działalności gospodarczej,
● złożyła wniosek o przyznanie bonu.
Szkolenia realizowane w ramach bonu muszą się kończyć uzyskaniem kwalifikacji, bądź nabyciem kompetencji.
Wnioski do pobrania u doradców klienta (zgodnie z podziałem literowym): stanowiska nr 2-7, pokój nr 2.
Osoby bezrobotne zainteresowane tą formą wsparcia mogą w terminie od 07.01.2025 r. do 10.01.2025 r. w sekretariacie urzędu (pok. nr 10) w godz. 7:30-15:30 składać wnioski wraz z oświadczeniem pracodawcy lub oświadczeniem o zamiarze podjęcia działalności gospodarczej.
-
Załączniki
-
241220 Deklaracja pracodawcy
241220 Deklaracja pracodawcy.pdf 34 KB
-
241220 Deklaracja pracodawcy
241220 Deklaracja pracodawcy.odt 16 KB
-
241220 Oświadczenie o zamiarze podjęcia działalności gospodarczej po ukończeniu szkolenia
241220 Oświadczenie o zamiarze podjęcia działalności gospodarczej po ukończeniu szkolenia.pdf 60 KB
-
241220 Oświadczenie o zamiarze podjęcia działalności gospodarczej po ukończeniu szkolenia
241220 Oświadczenie o zamiarze podjęcia działalności gospodarczej po ukończeniu szkolenia.odt 16 KB
-
241220 Barometr zawodów województwo lubelskie
241220 Barometr zawodów województwo lubelskie.pdf 106 KB
-
241220 Barometr zawodów powiat łukowski
241220 Barometr zawodów powiat łukowski.pdf 105 KB
Newsletter
Nawigacja
-
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
- Rejestracja w urzędzie przez internet
-
ABC bezrobotnego i poszukującego pracy
- Przyznanie statusu osoby bezrobotnej
- Przyznanie statusu osoby poszukującej pracy
- Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba bezrobotna?
- Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?
- Dokumenty potrzebne do rejestracji osoby bezrobotnej
- Dokumenty potrzebne do rejestracji osoby poszukującej pracy
- Prawa i obowiązki osoby bezrobotnej
- Prawa i obowiązki osoby poszukującej pracy
- Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta
- Indywidualny Plan Działania
- Utrata statusu osoby bezrobotnej
- Utrata statusu osoby poszukującej pracy
- Jak się wyrejestrować z rejestru osób bezrobotnych?
- Jak się wyrejestrować z rejestru osób poszukujących pracy?
- Pomoc dla osób niezarejestrowanych
- Poszukiwanie pracy i rekrutacja
- Pośrednictwo pracy
- Poradnictwo zawodowe
-
Formy wsparcia
- Prace interwencyjne
- Roboty publiczne
- Prace społecznie użyteczne
- Zwrot kosztów przejazdu i zakwaterowania
- Refundacja kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną
- Bon zatrudnieniowy
- Bon na zasiedlenie
- Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej
- Pożyczka na podjęcie działalności gospodarczej
- Dofinansowanie podjęcia działalności na zasadach określonych dla spółdzielni socjalnych
-
Podnoszenie kwalifikacji
- Staże i bony stażowe
- Szkolenia i bony szkoleniowe
- Trójstronne umowy szkoleniowe
- Przygotowanie zawodowe dorosłych
- Stypendium z tytułu podjęcia dalszej nauki
- Dofinansowanie studiów podyplomowych
- Finansowanie kosztów egzaminów i licencji
- Pożyczka szkoleniowa
- Finansowanie kosztów postępowania nostryfikacyjnego lub postępowania w sprawie potwierdzenia ukończenia studiów na określonym poziomie
- Szkolenia z języka polskiego dla cudzoziemców
- Świadczenia pieniężne
- Dla niepełnosprawnych
-
Dla cudzoziemców
- Podejmowanie pracy w Polsce przez obywateli UE/EOG i Szwajcarii
- Podejmowanie pracy w Polsce przez obywateli państw trzecich
- Jak znaleźć pracodawcę?
- Zezwolenia na pracę
- Zezwolenia na pracę sezonową
- Oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
- Powiadomienie o powierzeniu wykonywania pracy obywatelowi Ukrainy
- Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę
- Prawa i obowiązki cudzoziemców
- Ważne kontakty i linki
- Praca za granicą
- Inne informacje
-
Dla pracodawców i przedsiębiorców
- Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
- Niskie Podatki
-
Tarcza antykryzysowa COVID-19
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw (PKD 56.30.Z, 93.29.A lub 93.29.Z)
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw - Sklepiki szkolne (15zze4a)
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw określonych branż (rozp. rozdz. 3)
- Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy (art.15zzd)
- Pożyczka dla organizacji pozarządowych (art.15zzda)
- Dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych (art.15zzc)
- Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców (art.15zzb)
- Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych (art.15zze)
- Dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla kościelnej osoby prawnej (art.15zze2)
- Dotacja dla mikro i małych przedsiębiorstw określonych branż (art.15zze4)
- Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy FGŚP - sklepiki szkolne (art.15gga1)
- Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy z określonych branż FGŚP (art.15gga)
- Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z określonych branż FGŚP (art.15gga)
- Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy FGŚP (art.15g)
- Rozliczenie z otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP (art.15g)
- Dofinansowanie ze środków FGŚP do wynagrodzeń pracowników zabytków lub infrastruktury z nim związanej (art.15ga)
- Świadczenia ze środków FGŚP na dofinansowanie wynagrodzenia pracowników nieobjętych przestojem (art.15gg)
- Rozliczenie wniosku w zakresie otrzymanych środków na ochronę miejsc pracy z FGŚP na podstawie art.15gg
- Dane kontaktowe do pracowników PUP i WUP udzielających informacji o wsparciu
- Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy
- Podnoszenie kompetencji i kwalifikacji pracowników i kandydatów do pracy
-
Wsparcie tworzenia miejsc pracy
- Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta
- Prace interwencyjne
- Roboty publiczne
- Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
- Pożyczka na utworzenie stanowiska pracy
- Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne
- Świadczenie aktywizacyjne
- Bon zatrudnieniowy
- Dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie bezrobotnego w wieku 50+
- Grant na telepracę
- Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy oraz składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych za zatrudnionych bezrobotnych do 30 roku życia
- Zwolnienie z opłacania składki na Fundusz Pracy za zatrudnione osoby powyżej 50 roku życia
- Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia
- Prace społecznie użyteczne
- Zwrot części albo całości kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne
- Obowiązki pracodawcy
-
Zatrudnianie niepełnosprawnych
- Zwrot kosztów przystosowania stanowiska pracy dla osoby niepełnosprawnej
- Zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej
- Zwrot kosztów zatrudnienia pracownika pomagającego pracownikowi niepełnosprawnemu w pracy
- Zwrot kosztów szkolenia pracownika niepełnosprawnego
- Miesięczne dofinansowanie do wynagrodzeń osób niepełnosprawnych
- Wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
- Zgłoszenie oferty pracy
-
Zatrudnianie cudzoziemców
- Zatrudnianie obywateli państw UE/EOG i Szwajcarii – unijne pośrednictwo pracy EURES
- Zatrudnienie obywateli państw trzecich w Polsce
- Zezwolenia na pracę
- Zezwolenia na pracę sezonową
- Zezwolenie na pobyt czasowy i pracę
- Praca bez zezwolenia
- Powierzenie pracy na podstawie oświadczenia
- Powierzenie pracy na podstawie powiadomienia
- Obowiązki pracodawcy
- Zmiany do ustawy
- Ważne kontakty i linki
- Pożyczka na utworzenie stanowiska pracy dla bezrobotnego, w tym bezrobotnego skierowanego przez powiatowy urząd pracy
-
Rynek pracy
- Aktualności urzędu
- Wsparcie dla powodzian
-
Rynek pracy - pomoc dla obywateli Ukrainy
- Zasady podejmowania pracy w Polsce przez obywateli Ukrainy
- Wsparcie dostępne w urzędzie pracy
- Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia
- Portale z ofertami pracy
- Praca w Polsce - portal rządowy
- Rady dla obywateli Ukrainy zainteresowanych pracą w Polsce
- Komunikat Komisji - Przyjmowanie osób uciekających przed wojną w Ukrainie
- Ochrona czasowa w Unii Europejskiej
- Zatrudnienie i zabezpieczenie społeczne uchodźców z Ukrainy w Unii Europejskiej
- Dostęp do rynku pracy w Unii Europejskiej dla obywateli Ukrainy
- Edukacja i praca w UE
- Portugalia dla Ukrainy
- Profil umiejętności i Europass CV
- Aplikacja mobilna ePraca
- Akty prawne
-
Programy aktywizacyjne i projekty urzędu
- Projekt: "Aktywizacja zawodowa - projekt PUP w Łukowie (I)
-
Archiwum - Programy i projekty
- Arch: "Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej..."
- Projekt: "Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej...(VI)"
- Projekt: "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy...(V)"
- Projekt: "Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej...(VII)"
- Projekt: "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy...(VI)
- Arch: "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy..."
- Stawki, kwoty, wskaźniki
- Publikacje urzędu
- Strategie i dokumenty programowe
- Rejestry i bazy
- Instytucje rynku pracy
- Fundusze
- Powiatowa Rada Rynku Pracy
- Statystyki i analizy urzędu
- Oferty pracy w powiecie
- Kalendarz targów, giełd i szkoleń
- Urząd
Dokumenty do pobrania
Опубліковувач
-
210203 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu - zatrudnienie inna praca zarobkowa.pdf
Otwiera w nowej karcie
210203 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu - zatrudnienie inna praca zarobkowa.pdf 804 KB
-
210203 Zarządzenie Nr 2.pdf
Otwiera w nowej karcie
210203 Zarządzenie Nr 2.pdf 152 KB
-
240422 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu do pracy
Otwiera w nowej karcie
240422 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu do pracy.pdf 83 KB
-
210203 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.doc
Otwiera w nowej karcie
210203 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.doc 50 KB
-
240422 Załącznik nr 3 - rozliczenie kosztów dojazdu - praca.pdf
Otwiera w nowej karcie
240422 Załącznik nr 3 - rozliczenie kosztów dojazdu - praca.pdf 61 KB
-
100123 Załącznik nr 4 - taryfa przewozowa.pdf
Otwiera w nowej karcie
100123 Załącznik nr 4 - taryfa przewozowa.pdf 68 KB
-
100123 Aneks do zarządzenia - dojazdy do pracy.pdf
Otwiera w nowej karcie
100123 Aneks do zarządzenia - dojazdy do pracy.pdf 189 KB
-
210217 Wniosek o przesłanie danych w związku ze zmianą miejsca zamieszkania
Otwiera w nowej karcie
210217 Wniosek o przesłanie danych w związku ze zmianą miejsca zamieszkania.pdf 127 KB
-
230907 Wniosek o wydanie zaświadczenia
Otwiera w nowej karcie
230907 Wniosek o wydanie zaświadczenia.pdf 81 KB
-
241008 Wniosek o wydanie RP-7.pdf
Otwiera w nowej karcie
241008 Wniosek o wydanie RP-7.pdf 84 KB
-
Upoważnienie do odbioru zaświadczenia
Otwiera w nowej karcie
Upoważnienie do odbioru zaświadczenia.pdf 10 KB
-
201028 Oświadczenie o braku gotowości do pracy do 10 dni
Otwiera w nowej karcie
201028 Oświadczenie o braku gotowości do pracy do 10 dni.pdf 70 KB
-
Zlecenie przekazywania świadczeń na konto
Otwiera w nowej karcie
Zlecenie przekazywania świadczeń na konto.pdf 9 KB
-
211006 Oświadczenie w celu wypłaty stypendium z tytułu uczestnictwa w studiach podyplomowych
Otwiera w nowej karcie
211006 Oświadczenie w celu wypłaty stypendium z tytułu uczestnictwa w studiach podyplomowych.pdf 59 KB
-
220104 Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego
Otwiera w nowej karcie
220104 Wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego.doc 48 KB
-
210512 Zasady kierowania osób bezrobotnych na refundowane formy aktywizacji bezrobotnych
Otwiera w nowej karcie
210512 Zasady kierowania osób bezrobotnych na refundowane formy aktywizacji bezrobotnych.pdf 57 KB
-
210217 Zawiadomienie o podjęciu pracy przez osobę będącą w ewidencji bezrobotnych
Otwiera w nowej karcie
210217 Zawiadomienie o podjęciu pracy przez osobę będącą w ewidencji bezrobotnych.pdf 45 KB
-
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).docx
Otwiera w nowej karcie
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).docx 15 KB
-
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).pdf
Otwiera w nowej karcie
200312 oswiadczenie o sprawowaniu opieki nad dzieckiem (COVID-19).pdf 42 KB
-
200326 Zgłoszenie do ubezpieczenia członków rodziny.pdf
Otwiera w nowej karcie
200326 Zgłoszenie do ubezpieczenia członków rodziny.pdf 68 KB
-
220902 Wniosek rozliczeniowy kosztów opieki nad dzieckiem.pdf
Otwiera w nowej karcie
220902 Wniosek rozliczeniowy kosztów opieki nad dzieckiem.pdf 129 KB
-
240930 Harmonogram Grupowych Porad Zawodowych IV kwartał 2024
Otwiera w nowej karcie
240930 Harmonogram Grupowych Porad Zawodowych IV kwartał 2024.pdf 56 KB
-
220216 Zasady udzielania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - tekst ujednolicony.pdf
Otwiera w nowej karcie
220216 Zasady udzielania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - tekst ujednolicony.pdf 110 KB
-
DOP - Zaświadczenie o dochodach dla poręczyciela.
Otwiera w nowej karcie
DOP - Zaświadczenie o dochodach dla poręczyciela..pdf 40 KB
-
Identyfikatory gmin (kody terytorialne)
Otwiera w nowej karcie
Identyfikatory gmin (kody terytorialne).pdf 54 KB
-
Zarządzenie Dyrektora - Opieka nad dzieckiem lub osobą zależną.pdf
Otwiera w nowej karcie
Zarządzenie Dyrektora - Opieka nad dzieckiem lub osobą zależną.pdf 157 KB
-
Załącznik Nr 1 - Zasady refundacji kosztów opieki nad dzieckiem, dziećmi lub osobą zależną.
Otwiera w nowej karcie
Załącznik Nr 1 - Zasady refundacji kosztów opieki nad dzieckiem, dziećmi lub osobą zależną..pdf 89 KB
-
170809 Sprawozdanie z przebiegu stażu
Otwiera w nowej karcie
170809 Sprawozdanie z przebiegu stażu.pdf 45 KB
-
250109 Zarządzenie Dyrektora PUP Nr 19 z 30 grudnia 2024 r.
Otwiera w nowej karcie
250109 Zarządzenie Dyrektora PUP Nr 19 z 30 grudnia 2024 r..pdf 174 KB
-
210119 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.pdf
Otwiera w nowej karcie
210119 Załącznik nr 2 - zaświadczenie przewoźnika.pdf 49 KB
-
250109 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu osobom które odbywają staż w pracodawcy lub zostały skierowane na szkolenie
Otwiera w nowej karcie
250109 Kryteria zwrotu kosztów przejazdu osobom które odbywają staż w pracodawcy lub zostały skierowane na szkolenie.pdf 1510 KB
-
250109 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu na staż.pdf
Otwiera w nowej karcie
250109 Załącznik nr 1 - wniosek zwrot kosztu dojazdu na staż.pdf 95 KB
-
250109 Załącznik nr 2 - rozliczenie kosztów dojazdu - staż.pdf
Otwiera w nowej karcie
250109 Załącznik nr 2 - rozliczenie kosztów dojazdu - staż.pdf 81 KB
-
250109 Załącznik nr 3 - taryfa przewozowa
Otwiera w nowej karcie
250109 Załącznik nr 3 - taryfa przewozowa.pdf 753 KB
-
240111 Aneks do zarządzenia dojazdy na staż lub szkolenie
Otwiera w nowej karcie
240111 Aneks do zarządzenia dojazdy na staż lub szkolenie.pdf 147 KB
Dla bezrobotnych i poszukujących pracy
Oferty pracy
Dla pracodawców i przedsiębiorców
Zgłoś ofertę pracy
Pomoc w poszukiwaniu kandydatów do pracy
Rynek pracy
Stawki
- 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- 40.000 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie
Akty prawne
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Urząd
Informacje o urzędzie
Informacje dla niepełnosprawnych
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
Dane kontaktowe
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie powołany jest w celu udzielania pomocy osobom bezrobotnym i poszukującym pracy oraz pracodawcom z terenu powiatu łukowskiego w skład którego wchodzą miasta Łuków i Stoczek Łukowski oraz gminy: Adamów, Krzywda, Łuków, Serokomla, Stanin, Stoczek Łukowski, Trzebieszów, Wojcieszków, Wola Mysłowska. | |
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie, ul. Piłsudskiego 14, 21-400 Łuków | |
tel: 25-798-5037 25-798-4034 | faks: 25-798-4477 |
email: lulk@praca.gov.pl | www: lukow.praca.gov.pl |
NIP: 825-14-34-906 | REGON: 030294840 |
ePUAP: /puplukow/SkrytkaESP | BIP: puplukow.bip.gov.pl |
eDoręczenia: AE:PL-21969-85746-FIHDS-24 |
Urząd czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30.
Obsługa interesantów w godzinach 7.30 – 15.00.
Dyrektor PUP w Łukowie przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. 14.30 - 16.00.
Kierownicy Działów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania.