Od dnia 24 czerwca 2020 r. nowe druki wniosków!
NABÓR WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD NICH SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE DLA MIKROPRZEDSIĘBIORCÓW, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORCÓW
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie ogłasza od dnia 24 czerwca 2020 r. nabór ciągły wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców przyznawanej na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 31 grudnia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę;
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
W sytuacji, gdy przedsiębiorca skorzystał ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
Przed wypełnieniem wniosków prosimy o zapoznanie się z dokumentem Zasady ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy co w dużym stopniu ułatwi poprawne wypełnienie wniosku i nie będzie wymagało dodatkowych korekt czy uzupełniania dokumentów przy ich rozpatrzeniu.
Uwaga:
Dane podawane we wniosku dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej (m.in.: nazwa, adres) muszą być zgodne z danymi wynikającymi z dokumentów rejestrowych przedsiębiorcy tj. Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego.
W formie elektronicznej wniosek wraz załącznikami należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie przez portal www.praca.gov.plDane podawane we wniosku dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej (m.in.: nazwa, adres) muszą być zgodne z danymi wynikającymi z dokumentów rejestrowych przedsiębiorcy tj. Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowego Rejestru Sądowego.
W tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję " Wniosek przedsiębiorcy o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne (PSZ-DKWP)",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie",
- wypełnić udostępniony formularz wniosku oraz znajdujący się w załączeniu formularz informacji przedstawianej przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 i dołączyć wymagane załączniki:
- umowę wraz z załącznikami i formularzem
- wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową – tj. wypełniony załącznik „15zzb_kalkulator.xlsx" w najnowszej wersji, w którym są umieszczone 3 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu):
UWAGA !!! W kolumnie „Czy wiek pracownika nie przekracza 30 lat?" uzupełniamy: 0 gdy nie przekracza, 1 gdy przekracza- kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł").
- pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych do reprezentacji.
W przypadku formy papierowej należy złożyć:
- Wypełniony i podpisany czytelnym podpisem Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami:
- Wypełnionym i podpisanym czytelnym podpisem Załącznikiem nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej,
- Wydrukiem wypełnionego Załącznika nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową – tj. plikiem „15zzb_kalkulator.xlsx", w którym są umieszczone 3 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu):
UWAGA !!! W kolumnie „Czy wiek pracownika nie przekracza 30 lat?" uzupełniamy: 0 gdy nie przekracza, 1 gdy przekracza- Kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł"), Uwaga! Drukujemy wszystkie kalkulatory.
- Podpisaną czytelnym podpisem Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19
- Podpisaną czytelnym podpisem Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- Tabela ,,Zestawienie źródeł finansowania'' – bez wypełniania i bez podpisu
- Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie – 25 798 50 37 wew 3
Łuków, dnia 24.06.2020 r