Archiwum - Aktualności

27.01.2025

250203 Nabór na warsztaty poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej grupowej LUTY 2025

Postaw na swój rozwój osobisty i zawodowy! Już w styczniu skorzystaj z naszych propozycji udziału w grupowych poradach zawodowych...

11.02.2025

250211 WO Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną...

CAZ.U.553.9.2025 ...

20.02.2025

250220 WO Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną...

Zamawiający informuje o wyborze oferty na organizację i przeprowadzenie szkolenia pn.: „Prawo jazdy kat. D...

21.02.2025

250221 WO Makijaż dzienny i wieczorowy

Zamawiający informuje o wyborze oferty na organizację i przeprowadzenie szkolenia pn.: „Makijaż dzienny i wieczorowy” niższej od kwoty 130 000 zł.

03.02.2025

250203 Krajowy Fundusz Szkoleniowy - NABÓR WNIOSKÓW

KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY - NABÓR WNIOSKÓW OGŁOSZENIE Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie zaprasza  Pracodawców zainteresowanych wsparciem kształcenia ustawicznego do składania wniosków w terminie od dnia 27.02.2025 r. do dnia 28.02.2025 r. Wniosek dostępny do pobrania (również w formie elektronicznej) od...

26.02.2025

250226 WO Szkolenie Florystyczne

Zamawiający informuje o wyborze oferty na organizację i przeprowadzenie szkolenia pn.: „Szkolenie florystyczne” niższej od kwoty 130 000 zł...

26.02.2025

250226 WO Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną...

Zamawiający informuje o wyborze oferty na organizację i przeprowadzenie szkolenia pn.: „Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną ...

05.02.2025

250205 Bezpłatne, indywidualne konsultacje z Doradcami EURES

Bezpłatne, indywidualne konsultacje z Doradcami EURES Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie zaprasza na Dzień Otwarty Europejskich Służb Zatrudnienia EURES który odbędzie się dnia 14 luty 2025 r w godzinach 10:00-14:00 Podczas spotkania dowiesz się m.in.: -  czym są usługi EURES i jak z nich skorzystać, ...

14.02.2025

250214 Konkurs na stanowisko asystenta sędziego

Prezes Sądu Rejonowego w Łukowie ogłasza konkurs na stanowisko asystenta sędziego...

14.02.2025

250214 ZO Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika w transporcie drogowym...

Zapraszamy instytucje szkoleniowe, posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert w celu dokonania wyboru wykonawcy do organizacji i przeprowadzenia szkolenia pn: „Certyfikat kompetencji zawodowych przewoźnika w transporcie drogowym rzeczy...

18.02.2025

250218 ZO Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną uzupełniającą

Zapraszamy instytucje szkoleniowe, posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert w celu dokonania wyboru wykonawcy do organizacji i przeprowadzenia szkolenia pn: „Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną uzupełniającą...

13.02.2025

250213 ZO Szkolenie florystyczne

Zapraszamy instytucje szkoleniowe, posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert w celu dokonania wyboru wykonawcy do organizacji i przeprowadzenia szkolenia pn: „Szkolenie florystyczne...

12.02.2025

250212 ZO Makijaż dzienny i wieczorowy

Zapraszamy instytucje szkoleniowe, posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert w celu dokonania wyboru wykonawcy do organizacji i przeprowadzenia szkolenia pn: „Makijaż dzienny i wieczorowy”...

12.02.2025

250212 ZO „Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną...

Zapraszamy instytucje szkoleniowe, posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert w celu dokonania wyboru wykonawcy do organizacji i przeprowadzenia szkolenia pn: „Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną na przewóz osób (dla osoby posiadającej prawo jazdy...

11.02.2025

250211 Prawo jazdy kat. C wraz z kwalifikacją wstępną przyspieszoną

                   ...

03.02.2025

250203 ZO Prawo jazdy kat. D wraz z kwalifikacją wstępną

Łuków, dn. 03.02.2025 r CAZ.U.553.9.2025 ZAPYTANIE OFERTOWE Zapraszamy instytucje szkoleniowe, posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert w celu dokonania wyboru wykonawcy do organizacji i przeprowadzenia szkolenia pn: „Prawo jazdy kat. D  wraz z...

07.01.2025

250107 Nabór wniosków o sfinansowanie lub finansowanie kosztów studiów podyplomowych

Informujemy, iż od dnia 13.01.2025 r. do dnia 14.01.2025 r. osoby bezrobotne (oraz poszukujące pracy) zarejestrowane w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie mogą składać wnioski o sfinansowanie lub dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych...

20.12.2024

241220 Nabór wniosków na bony szkoleniowe

Powiatowy Urząd Pracy Łukowie ogłasza nabór wniosków na bony szkoleniowe dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP Łuków w ramach...

20.12.2024

241220 Nabór wniosków na szkolenia indywidualne

Powiatowy Urząd Pracy Łukowie ogłasza nabór wniosków o sfinansowanie, bądź dofinansowanie kosztów szkolenia indywidualnego dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP Łuków w ramach...

09.01.2025

250109 Nabór na warsztaty poradnictwa zawodowego i informacji zawodowej grupowej STYCZEŃ 2025

Postaw na swój rozwój osobisty i zawodowy! Już w styczniu skorzystaj z naszych propozycji udziału w grupowych poradach zawodowych...

15.01.2025

250115 Informacja o naborze wniosków o zorganizowanie stażu

Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie ogłasza nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu dla osób bezrobotnych w ramach środków Funduszu Pracy oraz w ramach środków z Programu Regionalnego pt." Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych do 30 roku życia"...

15.01.2025

250115 Nabór wniosków o dofinansowanie wynagrodzenia 50+

Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie informuje, iż ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie wynagrodzenia za zatrudnienie skierowanego bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia finansowany ze środków Funduszu Pracy...

15.01.2025

250115 Nabór wniosków na prace interwencyjne

Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie informuje, iż ogłasza nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie prac interwencyjnych finansowany ze środków Funduszu Pracy...

20.12.2024

241220 Nabór wniosków na bony zatrudnieniowe

Powiatowy Urząd Pracy Łukowie ogłasza nabór wniosków na bony zatrudnieniowe dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP Łuków...

07.04.2020

20220411 Rejestracja dla osób nie posiadających Profilu Zaufanego lub Podpisu Elektronicznego

Osoby nieposiadające Profilu Zaufanego lub Podpisu Elektronicznego mogą zarejestrować się w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie wypełniając poniższe dokumenty...

Пов'язані активи

Print Drukuj

Zwrot kosztów szkolenia pracownika niepełnosprawnego

Na wniosek pracodawcy poniesione przez niego koszty szkolenia zatrudnionych osób niepełnosprawnych mogą być zrefundowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
 

Wysokość pomocy

Koszty szkolenia mogą być zrefundowane do wysokości 70% tych kosztów, nie więcej jednak niż do wysokości dwukrotnego przeciętnego wynagrodzenia na jedną osobę, przy czym:
  1.  w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorców refundacja nie może przekroczyć 70% kosztów szkolenia kwalifikujących się do objęcia pomocą;
  2.  w odniesieniu do dużych przedsiębiorców refundacja nie może przekroczyć 60% kosztów szkolenia kwalifikujących się do objęcia pomocą.

Refundacja obejmuje poniesione w związku ze szkoleniem koszty:

  1.  usług świadczonych przez osoby prowadzące szkolenie poniesione za godziny, podczas których prowadzą one szkolenie;
  2.  usług tłumacza języka migowego, tłumacza-przewodnika, lektora dla osób niewidomych lub opiekuna zatrudnionej osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego stopnia niepełnosprawności;
  3.  podróży osób prowadzących szkolenie, uczestników szkolenia, tłumacza języka migowego, tłumacza-przewodnika, lektora dla osób niewidomych lub opiekuna zatrudnionej osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego stopnia niepełnosprawności;
  4.  zakwaterowania i wyżywienia uczestników szkolenia;
  5.  usług doradczych;
  6.  obsługi administracyjno-biurowej;
  7.  wynajmu pomieszczeń;
  8.  amortyzacji wyposażenia i narzędzi, z wyłączeniem wyposażenia i narzędzi zakupionych w ramach wsparcia ze środków publicznych w okresie siedmiu lat przed realizacją szkolenia;
  9.  materiałów szkoleniowych.
Refundacja jest przeznaczona również na pokrycie wydatków obejmujących koszty płacy pracownika niepełnosprawnego za czas, w którym pracownik ten uczestniczy w szkoleniu.
Łączna wysokość kosztów, o których mowa w pkt 6 i 7 oraz koszty płacy pracownika niepełnosprawnego za czas, w którym pracownik ten uczestniczy w szkoleniu, nie może przekroczyć łącznej wysokości kosztów, o których mowa w ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9.

Procedura ubiegania się o pomoc

  1. Wniosek o przyznanie refundacji składa się przed rozpoczęciem projektu szkoleniowego do starosty właściwego ze względu na miejsce siedziby pracodawcy.
Wniosek zawiera:
  •  nazwę i adres siedziby pracodawcy;
  •  status prawny i podstawę działania pracodawcy;
  •  numer NIP lub PESEL pracodawcy;
  •  numer rachunku bankowego pracodawcy albo numer rachunku w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej;
  •  wnioskowaną kwotę refundacji;
  •  informację o planowanych do poniesienia kosztach szkolenia wymienionych w § 2 ust. 1 i 2;
  •  opis projektu szkoleniowego wraz z uzasadnieniem jego wyboru oraz informacją o spodziewanych skutkach jego realizacji;
  •  miejsce i termin realizacji szkolenia;
  •  informację o liczbie osób niepełnosprawnych, które wezmą udział w szkoleniu;
  •  informację o stanie zatrudnienia ogółem, w tym osób niepełnosprawnych;
  •  oświadczenie o zaleganiu lub niezaleganiu z wymagalnymi zobowiązaniami wobec Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Wniosek przedsiębiorcy zawiera ponadto:
  •  informację o wielkości przedsiębiorcy (mały, średni, duży);
  •  numer REGON przedsiębiorcy, o ile obowiązek jego nadania wynika z przepisów prawa;
  •  informację o wysokości otrzymanej pomocy publicznej i pomocy de minimis lub oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy, o których mowa w art. 37 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia refundacją.
  1. Starosta sprawdza wniosek pod względem rachunkowym oraz formalnym.
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości we wniosku starosta:
  •  informuje pracodawcę o nieprawidłowościach w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku oraz
  •  wzywa do ich usunięcia w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania. Termin ten podlega przedłużeniu na wniosek pracodawcy, jeżeli usunięcie nieprawidłowości nie może nastąpić w terminie z przyczyn nieleżących po stronie pracodawcy. W przypadku niezachowania terminu lub terminu przedłużonego, starosta informuje pracodawcę o pozostawieniu wniosku bez rozpatrzenia.
Starosta pisemnie informuje pracodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku w terminie 30 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku.
W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku starosta sporządza uzasadnienie.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku starosta informuje pracodawcę o rozpatrzeniu wniosku, wzywając go do negocjacji warunków umowy. Negocjacje powinny zakończyć się w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania.
W terminie 14 dni od dnia zakończenia negocjacji starosta zawiera umowę z pracodawcą. Umowę zawiera się w formie pisemnej. Zmiana umowy wymaga formy pisemnej.

Starosta przekazuje kwotę refundacji na rachunek wskazany we wniosku w terminie 14 dni od dnia przedstawienia przez pracodawcę dokumentów potwierdzających poniesienie kosztów objętych umową.

Starosta pisemnie informuje pracodawcę o numerze referencyjnym programu pomocowego, na podstawie którego refundacja jest udzielana.
Pracodawca, dokonując rozliczenia refundacji, posługuje się danymi zawartymi we wniosku i w umowie.

Bardzo ważne!

Zwrot kosztów w przypadku pracodawców wykonujących działalność gospodarczą stanowi pomoc publiczną udzielaną zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającym niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1)

Przedsiębiorca korzystający z refundacji przechowuje dokumentację pozwalającą na sprawdzenie zgodności przyznanej pomocy z przepisami rozporządzenia przez okres 10 lat od dnia przyznania pomocy.
Podstawa prawna:
  •  art. 41 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2018 r. poz. 511 ze zm.);
  •  rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie refundacji kosztów szkolenia pracowników niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 1970);
  •  rozporządzenie Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającym niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1).

Menu Display