Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej

Data publikacji: 10.02.2025r.

 

 

KOMUNIKAT  
 

Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, że w dniu 10.02.2025r. na urzędowej stronie internetowej zostały zamieszczone obowiązujące na rok 2025 „Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu" oraz dokumenty dot. ubiegania się o przedmiotowe środki.

Wobec powyższego tut. Urząd informuje, że przystępuje do pierwszego w bieżącym roku naboru wniosków o przyznanie środków na podjęcie działalności gospodarczej. W aktualnym naborze wniosków zachowując zasadę gospodarnego i racjonalnego wydatkowania środków publicznych Urząd udzieli 120 dofinansowań w kwocie do 31.000zł. Jednocześnie w dalszym okresie roku przewiduje się minimum dwa kolejne nabory wniosków, których terminy będą każdorazowo ogłaszane w gablotach informacyjnych i na stronie internetowej Urzędu.

Warunkiem ubiegania się o ww. pomoc jest:

  1. aktualna rejestracja w tut. Urzędzie (jako osoba bezrobotna albo absolwent KIS/CIS albo opiekun osoby niepełnosprawnej)

  2. zapoznanie się z Zasadami przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Poznaniu i spełnianie warunków do otrzymania ww. środków (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl → Dla bezrobotnych i poszukujących pracy → Formy wsparcia → Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej)

  3. złożenie dokumentacji wnioskowej (na formularzach obowiązujących w 2025r.) obejmującej następujące dokumenty (dostępne na stronie https://poznan.praca.gov.pl → Dla bezrobotnych i poszukujących pracy → Formy wsparcia → Dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej)

  1. wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej - formularz wg. wzoru Urzędu;
  2. uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków - formularz wg. wzoru Urzędu;
  3. przykładowe oferty handlowe;
  4. formularz Oświadczenia wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
  5. formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - formularz wg. wzoru Urzędu;
  6. formularz Oświadczenia dotyczącego pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie II - formularz wg. wzoru Urzędu;
  7. plan przedsięwzięcia - formularz wg. wzoru Urzędu;
  8. dokument potwierdzający poziom wykształcenia;
  9. dokumenty dot. przygotowania do prowadzenia działalności w wybranym rodzaju;
  10. uprawnienia do wykonywania planowanej działalności jeśli wymagają tego przepisy prawa;
  11. deklaracje współpracy dot. planowanej działalności - formularz wg. wzoru Urzędu;
  12. dokument dot. lokalizacji planowanej działalności;
  13. formularz Oświadczenia nt. sytuacji majątkowej wnioskodawcy - formularz wg. wzoru Urzędu;
  14. dokumenty dot. zabezpieczenia zwrotu wnioskowanych środków - formularze wg. wzoru Urzędu;
  15. dokument dot. własności rachunku bankowego;
  16. inne dokumenty wskazane przez Urząd w zależności od rodzaju planowanej działalności gospodarczej, przeznaczenia wnioskowanych środków albo sytuacji wnioskodawcy.

Wnioski wraz z kompletem załączników niezbędnych do jego oceny będą przyjmowane:

  1. w formie papierowej w Kancelarii Urzędu pok. 104 (I piętro);
  2. w formie elektronicznej (wniosek złożony w formie elektronicznej powinien być opatrzony bezpiecznym podpisem kwalifikowalnym, podpisem osobistym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym).

Ścieżka przygotowania i przesłania dokumentacji wnioskowej w formie elektronicznej:

  • wydrukuj, wypełnij i podpisz wniosek i pozostałe dokumenty
  • zeskanuj wniosek, pobrane dokumenty i pozostałe załączniki
  • wybierz metodę przesłania dokumentacji

przez praca.gov.pl wejdź na stronę https://www.praca.gov.pl/eurzad/uslugi-elektroniczne/kreator-wnioskow/PSZ-PU > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo PSZ-PU do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub

przez e-doręczenia wejdź na stronę https://www.gov.pl/web/e-doreczenia > przejdź do swojej skrzynki > zaloguj się do usługi > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij wiadomość do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma lub

przez e-puap wejdź na https://epuap.gov.pl/wps/portal > zaloguj się > wybierz Sprawy ogóle Pisma do urzędu > w zakładce Pisma do Urzędu wybierz Pokaż więcej > wybierz Pismo ogólne do podmiotu publicznego > postępuj zgodnie z instrukcją > prześlij pismo ogólne do urzędu a wniosek i pozostałą dokumentację dodaj jako załączniki do tego pisma (UWAGA! nie korzystaj z Pisma ogólnego do podmiotu publicznego – stary wzór)

W procedurze oceny wniosków brane będą pod uwagę następujące kryteria:

  1. kolejność złożenia wniosku,
  2. kryteria oceny określone w ww. Zasadach.

 

Zachęcamy także do skorzystania z możliwości konsultacji przygotowanych dokumentów w Poznańskim Ośrodku Wspierania Przedsiębiorczości po wcześniejszym umówieniu się mailowo na adres: powp@poznan.praca.gov.pl albo telefonicznie pod numerem 61 8532186.

#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie

................................................................................................................................................

OGŁOSZENIE

Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu informuje, iż 1 stycznia 2025r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz.U. poz. 1936). Rozporządzenie modyfikuje katalog kodów PKD i rozszerza go o nowe rodzaje działalności.
Nowa klasyfikacja PKD obowiązuje od 1 stycznia 2025 r. we wszystkich rejestrach publicznych, w tym w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) oraz Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Przedsiębiorcy, którzy rozpoczęli prowadzenie działalności gospodarczej przed 1 stycznia 2025 r. mają 2 lata na aktualizację kodów PKD przy czym, przy każdej zmianie wpisu, system CEIDG będzie wymagał dostosowania kodów PKD do nowej klasyfikacji PKD 2025.
Wobec powyższego osoby, które w roku 2024 uzyskały z tut. Urzędu środki na podjęcie działalności gospodarczej i będą dokonywać aktualizacji symboli PKD we wpisie do CEIDG zobowiązane są do poinformowania Urzędu o dokonanych zmianach w celu weryfikacji poprawności doboru PKD do rodzaju działalności, na które beneficjent otrzymał dofinasowanie.
Informacje w powyższej sprawie prosimy kierować na adres dotacje@poznan.praca.gov.pl
Link do załącznika do Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) zawierające klucze prześcia PKD 2007 - PKD 2025 znajdziesz tutaj: https://poznan.praca.gov.pl/documents/3215613/3248230/Aktualizacja%20PKD%20-%20klucze%20przej%C5%9Bcia%20z%202007%20na%202025/2d75b9a7-5bad-4fcb-b5a9-7c3ffd5c221d?t=1737465593533
INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W POZNANIU
w procesie świadczenia usług rynku pracy

 
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (dalej Rozporządzenie) informujemy, że:
 
  1. Administratorem Pani/Pana  danych osobowych jest: Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu, ul. Czarnieckiego 9, 61-538 Poznań
  2. W sprawach związanych z danymi osobowymi można się kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych e-mail: iod@poznan.praca.gov.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu związanym z realizacją wniosku i umowy o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej tj.: wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w związku z realizowaniem zadań przez Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu na podstawie art.6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia.
  4. W związku z przetwarzaniem danych w powyżej wskazanym celu, Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców. Odbiorcami danych mogą być:
  1. podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
  2. podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanego w pkt 3 celu przetwarzania, w tym również obowiązku archiwizacyjnego wynikającego z przepisów prawa, tj. przez okres 10 lat (w przypadku dofinansowania udzielonego ze środków krajowych) albo 20 lat (w przypadku dofinansowania udzielonego ze środków europejskich)
  2. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych przysługuje Pani/Panu:
  1. prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 Rozporządzenia;
  2. prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 Rozporządzenia;
  3. prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 Rozporządzenia;
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 Rozporządzenia;
  5. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, na podstawie art. 21 Rozporządzenia.
  1. W przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody (tj. art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia), przysługuje prawo do cofnięcia jej w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  2. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Pani/Pan uzna, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia.
  3. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem rejestracji  w Powiatowym Urzędzie Pracy. Przy czym podanie danych jest:
  1. obowiązkowe, jeżeli tak zostało to określone w przepisach prawa;
  2. dobrowolne, jeżeli odbywa się na podstawie Pani/Pana zgody lub ma na celu zawarcie umowy. Konsekwencją niepodania danych będzie brak możliwość realizacji czynności urzędowych lub nie zawarcie umowy.
  1. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania w rozumieniu Rozporządzenia
(Uwaga: realizacja powyższych praw musi być zgodna z przepisami prawa, na podstawie których odbywa się przetwarzanie danych oraz z zasadami archiwizacji).
Kontakt ze stanowiskiem ds. przedsiębiorczości:
telefon: 61 8345-684 (w godz. 8.00 - 14.00)

e-mail: dotacje@poznan.praca.gov.pl

Załączniki

Aktualizacja PKD - klucze przejścia z 2007 na 2025
Aktualizacja PKD - klucze przejścia z 2007 na 2025.pdf 8082 KB
Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025
Zasady przyznawania jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.pdf 432 KB
Obowiązek informacyjny i promocyjny w zakresie EFS+
Obowiązek informacyjny i promocyjny w zakresie EFS+.pdf 607 KB
Karta oceny wniosku (dokument nie stanowi załącznika do wniosku o dofinansowanie)
Karta oceny wniosku.pdf 220 KB
Wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej 2025
Wniosek o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej.pdf 301 KB
Uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków - załącznik do wniosku o dofinansowanie
Uzasadnienie planowanych zakupów ujętych w szczegółowej specyfikacji wydatków.docx 25 KB
Oświadczenie wnioskodawcy - załącznik do wniosku o dofinansowanie
Oświadczenie wnioskodawcy.pdf 160 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis - załącznik do wniosku o dofinansowanie
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.pdf 645 KB
Oświadczenie dot. pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes - Wsparcie w starcie II - załącznik do wniosku o dofinansowanie
Oświadczenie dot. pożyczki w ramach Programu Pierwszy Biznes - Wsparcie w starcie II.pdf 135 KB
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej Wnioskodawcy - załącznik do wniosku o dofinansowanie
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej Wnioskodawcy.pdf 169 KB
Plan przedsięwzięcia - załącznik do wniosku o dofinansowanie
Plan przedsięwzięcia.docx 42 KB
Oświadczenie o działalności nierejestrowanej
Oświadczenie o działalności nierejestrowanej.pdf 23 KB
Deklaracja współpracy - wzory do wykorzystania
Deklaracja współpracy - wzory do wykorzystania.docx 20 KB
Informacja o formach zabezpieczenia (nie stanowi załącznika do wniosku o dofinansowanie)
Informacja o formach zabezpieczenia.pdf 149 KB
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej i zobowiązań Poręczyciela - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. poręczenia cywilnego i wekslowego)
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej i zobowiązań Poręczyciela.pdf 337 KB
Zaświadczenie o zarobkach poręczyciela - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. poręczenia cywilnego i wekslowego)
Zaświadczenie o zarobkach poręczyciela.pdf 169 KB
Oświadczenia poręczyciela prowadzącego działalność gospodarczą - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. poręczenia cywilnego i wekslowego)
Oświadczenia poręczyciela prowadzącego działalność gospodarczą.pdf 184 KB
Oświadczenia poręczyciela prowadzącego gospodarstwo rolne - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. poręczenia cywilnego i wekslowego)
Oświadczenia poręczyciela prowadzącego gospodarstwo rolne.pdf 179 KB
Oświadczenia poręczyciela który uzyskuje dochód z najmu (najem nie może być jedynym źródłem dochodu) - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. poręczenia cywilnego i wekslowego)
Oświadczenia poręczyciela który uzyskuje dochód z najmu.pdf 175 KB
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej i zobowiązań Poręczyciela (dotyczy osoby prawnej) - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. poręczenia cywilnego i wekslowego przez osobę prawną)
Oświadczenie na temat sytuacji majątkowej i zobowiązań Poręczyciela (dotyczy osoby prawnej).pdf 338 KB
Oświadczenia poręczyciela będącego osobą prawną o dochodach - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. poręczenia cywilnego i wekslowego przez osobę prawną)
Oświadczenia poręczyciela będącego osobą prawną o dochodach.pdf 181 KB
Oświadczenie o własności nieruchomości - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. aktu notarialnego o poddaniu się egzekucji)
Oświadczenie o własności nieruchomości.pdf 230 KB
Umowa użyczenia lokalu – wzór do wykorzystania (dot. sytuacji jeśli lokal należy tylko do jednego właściciela)
Umowa użyczenia lokalu (1 właściciel).docx 25 KB
Umowa użyczenia lokalu – wzór do wykorzystania (dot. sytuacji jeśli lokal należy do wielu właścicieli)
Umowa użyczenia lokalu (współwłasność).docx 26 KB
Zgoda współwłaściciela na użytkowanie lokalu na cele prowadzenia działalności gospodarczej przez wnioskodawcę
14 Zgoda współwłaściciela na użytkowanie lokalu na DG.pdf 111 KB
Oświadczenie o remoncie lokalu - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. sytuacji jeśli wnioskowane środki mają być przeznaczone na remont lokalu na działalność)
Oświadczenie o remoncie lokalu.pdf 191 KB
Oświadczenie w sprawie wymagań sanitarnych - załącznik do wniosku o dofinansowanie (dot. sytuacji jeśli wnioskowane środki mają być przeznaczone na działalność objętą nadzorem sanitarnym)
Oświadczenie w sprawie wymagań sanitarnych.pdf 163 KB
Zestawienie kwot brutto dot. wydatkowania z FP - formularz dot. rozliczenia otrzymanego dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku)
Zestawienie kwot brutto dot. wydatkowania z FP - formularz dot. rozliczenia otrzymanego dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku).docx 100 KB
Zestawienie kwot brutto dot. wydatkowania z EFS - formularz dot. rozliczenia otrzymanego dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku)
Zestawienie kwot brutto dot. wydatkowania z EFS - formularz dot. rozliczenia otrzymanego dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku).docx 532 KB
Oświadczenie osoby składającej rozliczenie dotyczące podatku VAT - załącznik do rozliczenia dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku)
Oświadczenie osoby składającej rozliczenie dotyczące podatku VAT - załącznik do rozliczenia dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku).doc 57 KB
Oświadczenie o odliczeniu lub uzyskaniu zwrotu podatku VAT dot. otrzymanego dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku) - dotyczy umów z 2023r.
Oświadczenie o odliczeniu lub uzyskaniu zwrotu podatku VAT dot. otrzymanego dofinansowania (dokument nie stanowi załącznika do wniosku) - dotyczy umów z 2023r..pdf 124 KB
Zakończenie umowy _Oświadczenie uczestnika projektu dot. podatku VAT (formularz dot. programu PO WER)
Zakończenie umowy _Oświadczenie uczestnika projektu dot. podatku VAT (formularz dot. programu PO WER).pdf 646 KB
Zakończenie umowy _Oświadczenie uczestnika projektu dot. podatku VAT (formularz dot. programu WRPO)
Zakończenie umowy _Oświadczenie uczestnika projektu dot. podatku VAT (formularz dot. programu WRPO).pdf 695 KB
Zakończenie umowy - Oświadczenie beneficjenta o prowadzeniu działalności (dokument wypełnia beneficjent który podjął zatrudnienie w okresie pandemii COVID)
Zakończenie umowy - Oświadczenie beneficjenta o prowadzeniu działalności (dokument wypełnia beneficjent który podjął zatrudnienie w okresie pandemii COVID).doc 27 KB
Zakończenie umowy - Oświadczenie beneficjenta o prowadzeniu działalności (dotyczy umów zawartych w 2024r.)
Zakończenie umowy - Oświadczenie beneficjenta o prowadzeniu działalności (dotyczy umów zawartych w 2024r.).doc 46 KB

Informacje o publikacji dokumentu