W razie pytań prosimy o kontakt: - Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie
Archiwum - Aktualności
Пов'язані активи
Пов'язані активи
Jak się wyrejestrować z rejestru osób bezrobotnych?
Wniosek możesz dostarczyć do urzędu:
- osobiście,
- poprzez praca.gov.pl, Złożenie wniosku do wybranego urzędu wymaga podpisania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Podstawa prawna
Indywidualny Plan Działania
Co to jest Indywidualny Plan Działania?
Indywidualny Plan Działania (IPD), to plan działań obejmujących podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy.Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach IPD jest dostosowana do twoich indywidualnych potrzeb i możliwości, z uwzględnieniem twojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.
Kto, kiedy i na jakiej podstawie przygotowuje IPD?
IPD przygotowany jest przez doradcę klienta we współpracy z bezrobotnym lub poszukującym pracy.Jeżeli jesteś zarejestrowanym bezrobotnym to twoje IPD zostanie przygotowane obowiązkowo nie później niż 60 dni od dnia rejestracji w urzędzie pracy.
Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, doradca klienta może przygotować dla ciebie IPD w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.
Co zawiera IPD?
W IPD zawarte są m.in.:- działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie, np. pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, szkolenia;
- działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy, np. przeglądanie ofert pracy na stronie CBOP;
- planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
- formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
- termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.
Monitoring IPD
Powiatowy urząd pracy w okresie realizacji IPD ma obowiązek kontaktowania się z tobą co najmniej raz na 60 dni w celu monitorowania sytuacji i postępów w realizacji działań przewidzianych w IPD. Kontakt ten może być realizowany przez powiatowy urząd pracy w formie spotkania, rozmowy telefonicznej lub wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową.Czy można zmieniać IPD w jego trakcie?
Jeżeli twoja sytuacja jako bezrobotnego lub poszukującego pracy ulegnie zmianie, doradca klienta w porozumieniu z tobą może dokonać stosownych zmian w IPD.Podstawa prawna
Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta
Kim jest doradca klienta?
Doradca klienta to pracownik powiatowego urzędu pracy, zatrudniony na jednym z czterech stanowisk w urzędzie: pośrednika pracy, doradcy zawodowego, specjalisty ds. rozwoju zawodowego lub specjalisty ds. programów, któremu powierzona została funkcja doradcy klienta.Istotą funkcji doradcy klienta jest stała opieka nad klientem urzędu pracy czyli:
- osobą zarejestrowaną w urzędzie pracy jako bezrobotny lub poszukujący pracy,
- pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy stosowane do pracodawców, tzn. przedsiębiorcą, podmiotem zainteresowanym zatrudnieniem cudzoziemca, spółdzielnią rolniczą.
Jak doradca klienta może pomóc osobie zarejestrowanej?
Do zadań doradcy klienta należy stała opieka nad bezrobotnym lub poszukującym pracy, w szczególności przygotowanie i nadzór nad realizacją indywidualnego planu działania, świadczenie podstawowych usług rynku pracy w formie indywidualnej oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie.Doradca klienta, który w urzędzie opiekuje się bezrobotnym lub poszukującym pracy:
- ustala potrzeby klienta – nawiązuje z nim kontakt, pozyskuje informacje o jego sytuacji zawodowej (doświadczeniu, kompetencjach, barierach uniemożliwiających wejście lub powrót na rynek pracy, etc.), analizuje zgłaszane przez klienta potrzeby, analizuje sytuację na rynku pracy pod kątem potrzeb i możliwości klienta;
- informuje o formach pomocy, które mogą być zastosowane w przypadku bezrobotnego lub poszukującego pracy;
- ustala wspólnie z klientem zasady współpracy; w przypadku bezrobotnego obowiązkowo przygotowuje z klientem IPD, zaś w przypadku poszukującego pracy, jeśli wspólnie z klientem uznają to za celowe również przygotowywany jest IPD; bada możliwości realizacji form pomocy odpowiadających potrzebom klienta oraz ustala z innymi pracownikami urzędu pracy lub pracownikami innych instytucji terminy udzielenia klientowi pomocy;
- realizuje zadania związane z udzielaniem klientowi pomocy – wykonuje przewidziane dla niego w ramach współpracy z klientem zadania oraz kieruje klienta do odpowiednich pracowników urzędu pracy lub innych instytucji. Jeśli w ramach współpracy z klientem przewidziana jest realizacja IPD na bieżąco monitoruje jego przebieg; ocenia potrzebę zastosowania innych sposobów i form pomocy, które mogą w skuteczny sposób pomóc klientowi w wejściu lub powrocie na rynek pracy i dokonuje stosownych zmian w IPD zawsze, gdy wymaga tego sytuacja;
- aktualizuje informacje w karcie rejestracyjnej – odnotowuje działania własne i dokumentuje działania klienta, wszystkie zmiany dotyczące wcześniej ustalonych z klientem zasad współpracy, IPD.
Podstawa prawna
Menu Display
- Aktualności urzędu
- Wsparcie dla powodzian
-
Rynek pracy - pomoc dla obywateli Ukrainy
- Zasady podejmowania pracy w Polsce przez obywateli Ukrainy
- Wsparcie dostępne w urzędzie pracy
- Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia
- Portale z ofertami pracy
- Praca w Polsce - portal rządowy
- Rady dla obywateli Ukrainy zainteresowanych pracą w Polsce
- Komunikat Komisji - Przyjmowanie osób uciekających przed wojną w Ukrainie
- Ochrona czasowa w Unii Europejskiej
- Zatrudnienie i zabezpieczenie społeczne uchodźców z Ukrainy w Unii Europejskiej
- Dostęp do rynku pracy w Unii Europejskiej dla obywateli Ukrainy
- Edukacja i praca w UE
- Portugalia dla Ukrainy
- Profil umiejętności i Europass CV
- Aplikacja mobilna ePraca
- Akty prawne
-
Programy aktywizacyjne i projekty urzędu
- Projekt: "Aktywizacja zawodowa - projekt PUP w Łukowie (I)
-
Archiwum - Programy i projekty
- Arch: "Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej..."
- Projekt: "Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej...(VI)"
- Projekt: "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy...(V)"
- Projekt: "Aktywizacja osób w wieku 30 lat i więcej...(VII)"
- Projekt: "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy...(VI)
- Arch: "Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy..."
- Stawki, kwoty, wskaźniki
- Publikacje urzędu
- Strategie i dokumenty programowe
- Rejestry i bazy
- Instytucje rynku pracy
- Fundusze
- Powiatowa Rada Rynku Pracy
- Statystyki i analizy urzędu