Archiwum - Aktualności

Print Drukuj

W razie pytań prosimy o kontakt:

 
Doradca klienta indywidualnego Obsługa bezrobotnych (nazwiska wg liter) Telefon Piętro / korytarz / nr pokoju
Elżbieta Grzybowska koperta A E S Ś 15-643-37-52 Parter/2
Ewelina Janiec koperta H I N V W Y Z Ź Ż 15-643-37-58
Gabriela Haliniak koperta O P T U 15-643-37-59 Parter/5
Magdalena Partyka koperta C Ć D R i poszukujący pracy 15-643-37-54
Renata Sarnowska koperta K 15-643-37-60
Katarzyna Jędrusińska koperta J L Ł M 15-643-38-07 I/C/33
Damian Karcz koperta B F G 15-643-38-03


 
Informacje o publikacji dokumentu


Пов'язані активи

Print Drukuj

Jak się wyrejestrować z rejestru osób bezrobotnych?

Jeżeli chcesz zostać pozbawiony statusu osoby bezrobotnej na swój własny wniosek możesz złożyć wniosek o wyrejestrowanie z podaniem przyczyny np. podjęcie pracy, działalności gospodarczej itp.  

Wniosek  możesz dostarczyć do urzędu:
  1. osobiście,
  2. poprzez praca.gov.pl, Złożenie wniosku do wybranego urzędu wymaga podpisania go kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Podstawa prawna


Print Drukuj

Indywidualny Plan Działania

Co to jest Indywidualny Plan Działania?

Indywidualny Plan Działania (IPD), to plan działań obejmujących podstawowe usługi rynku pracy wspierane instrumentami rynku pracy w celu zatrudnienia bezrobotnego lub poszukującego pracy.
Pomoc udzielana przez powiatowy urząd pracy w ramach IPD jest dostosowana do twoich indywidualnych potrzeb i możliwości, z uwzględnieniem twojego wykształcenia, doświadczenia zawodowego oraz możliwości podjęcia pracy lub działalności gospodarczej.

Kto, kiedy i na jakiej podstawie przygotowuje IPD?

IPD przygotowany jest przez doradcę klienta we współpracy z bezrobotnym lub poszukującym pracy.

Jeżeli jesteś zarejestrowanym bezrobotnym to twoje IPD zostanie przygotowane obowiązkowo nie później niż 60 dni od dnia rejestracji w urzędzie pracy.

Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, doradca klienta może przygotować dla ciebie IPD w oparciu o uzyskane od ciebie informacje.

Co zawiera IPD?

W IPD zawarte są m.in.:
  • działania możliwe do zastosowania przez urząd pracy w ramach pomocy określonej w ustawie, np. pośrednictwo pracy, poradnictwo zawodowe, szkolenia;
  • działania planowane do samodzielnej realizacji przez bezrobotnego lub poszukującego pracy w celu poszukiwania pracy, np. przeglądanie ofert pracy na stronie CBOP;
  • planowane terminy realizacji poszczególnych działań;
  • formy, planowaną liczbę i terminy kontaktów z doradcą klienta lub innym pracownikiem urzędu pracy;
  • termin i warunki zakończenia realizacji indywidualnego planu działania.

Monitoring IPD

Powiatowy urząd pracy w okresie realizacji IPD ma obowiązek kontaktowania się z tobą co najmniej raz na 60 dni w celu monitorowania sytuacji i postępów w realizacji działań przewidzianych w IPD. Kontakt ten może być realizowany przez powiatowy urząd pracy w formie spotkania, rozmowy telefonicznej lub wymiany informacji drogą elektroniczną lub pocztową.

Czy można zmieniać IPD w jego trakcie?

Jeżeli twoja sytuacja jako bezrobotnego lub poszukującego pracy ulegnie zmianie, doradca klienta w porozumieniu z tobą może dokonać stosownych zmian w IPD.

Podstawa prawna


Print Drukuj

Pomoc oferowana przez Doradcę Klienta

Kim jest doradca klienta?

Doradca klienta to pracownik powiatowego urzędu pracy, zatrudniony na jednym z czterech stanowisk w urzędzie: pośrednika pracy, doradcy zawodowego, specjalisty ds. rozwoju zawodowego lub specjalisty ds. programów, któremu powierzona została funkcja doradcy klienta.

Istotą funkcji doradcy klienta jest stała opieka nad klientem urzędu pracy czyli:
  • osobą zarejestrowaną w urzędzie pracy jako bezrobotny lub poszukujący pracy,
  • pracodawcą lub innym podmiotem, do którego mają zastosowanie przepisy ustawy stosowane do pracodawców, tzn. przedsiębiorcą, podmiotem zainteresowanym zatrudnieniem cudzoziemca, spółdzielnią rolniczą.

Jak doradca klienta może pomóc osobie zarejestrowanej?

Do zadań doradcy klienta należy stała opieka nad bezrobotnym lub poszukującym pracy, w szczególności przygotowanie i nadzór nad realizacją indywidualnego planu działania, świadczenie podstawowych usług rynku pracy w formie indywidualnej oraz ułatwianie dostępu do innych form pomocy określonych w ustawie.

Doradca klienta, który w urzędzie opiekuje się bezrobotnym lub poszukującym pracy:
  • ustala potrzeby klienta – nawiązuje z nim kontakt, pozyskuje informacje o jego sytuacji zawodowej (doświadczeniu, kompetencjach, barierach uniemożliwiających wejście lub powrót na rynek pracy, etc.), analizuje zgłaszane przez klienta potrzeby, analizuje sytuację na rynku pracy pod kątem potrzeb i możliwości klienta;
  • informuje o formach pomocy, które mogą być zastosowane w przypadku bezrobotnego lub poszukującego pracy;
  • ustala wspólnie z klientem zasady współpracy; w przypadku bezrobotnego obowiązkowo przygotowuje z klientem IPD, zaś w przypadku poszukującego pracy, jeśli wspólnie z klientem uznają to za celowe również przygotowywany jest IPD; bada możliwości realizacji form pomocy odpowiadających potrzebom klienta oraz ustala z innymi pracownikami urzędu pracy lub pracownikami innych instytucji terminy udzielenia klientowi pomocy;
  • realizuje zadania związane z udzielaniem klientowi pomocy – wykonuje przewidziane dla niego w ramach współpracy z klientem zadania oraz kieruje klienta do odpowiednich pracowników urzędu pracy lub innych instytucji. Jeśli w ramach współpracy z klientem przewidziana jest realizacja IPD na bieżąco monitoruje jego przebieg; ocenia potrzebę zastosowania innych sposobów i form pomocy, które mogą w skuteczny sposób pomóc klientowi w wejściu lub powrocie na rynek pracy i dokonuje stosownych zmian w IPD zawsze, gdy wymaga tego sytuacja;
  • aktualizuje informacje w karcie rejestracyjnej – odnotowuje działania własne i dokumentuje działania klienta, wszystkie zmiany dotyczące wcześniej ustalonych z klientem zasad współpracy, IPD.
Doradca klienta indywidualnego powinien działać zgodnie z zasadami obowiązującymi przy obsłudze w ramach tzw. "jednego okienka" co oznacza, że wszystkie działania, które może zrealizować, powinien podjąć i przeprowadzić samodzielnie, oczywiście z zachowaniem zasad regulaminu obowiązującego w urzędzie. Doradca opiekujący się klientem powinien towarzyszyć mu od dnia rejestracji w urzędzie do momentu, gdy osoba zostaje wyrejestrowana. Wskazane jest, aby klient, który wraca do rejestru "trafiał" do tego samego doradcy klienta.

Podstawa prawna


Menu Display