Oferty pracy, oferty EURES, rejestracja bezrobotnych
Aktualności
200624 Nabór na dofinansowanie części kosztów działalności dla samozatrudnionych
NABÓR WNIOSKÓW O UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ DLA PRZEDSIĘBIORCY BĘDĄCEGO OSOBĄ FIZYCZNĄ NIEZATRUDNIAJĄCEGO PRACOWNIKÓW
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie ogłasza od dnia 24 czerwca 2020 r. nabór ciągły wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników przyznawanej na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Wniosek wraz z załącznikami i umową należy złożyć w PUP w Łukowie obowiązują NOWE WZORY dokumentów z 24.06.2020r.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku obrotów gospodarczych, rozumiany jako zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników.
Spadek obrotów jest rozumiany jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrane miesiące powinny przypadać w okresie przypadającym po dniu 1 stycznia 2020 r. i kończyć się najpóźniej w dniu poprzedzającym złożenie wniosku. Miesiąc może być rozumiany jako 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wys. 50% kwoty min. wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wys. 70% kwoty min. wynagrodzenia miesięcznie,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wys. 90% kwoty min. wynagrodzenia miesięcznie.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Przed wypełnieniem wniosków prosimy o zapoznanie się z dokumentem Zasadami ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników co w dużym stopniu ułatwi poprawne wypełnienie wniosku i nie będzie wymagało dodatkowych korekt czy uzupełniania dokumentów przy ich rozpatrzeniu.
Uwaga: dane podawane we wniosku dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej (m.in.: nazwa, adres) muszą być zgodne z danymi wynikającymi z dokumentów rejestrowych przedsiębiorcy tj. Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
W formie elektronicznej wniosek wraz załącznikami należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie przez portal www.praca.gov.pl
W tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję "Wniosek o dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy niezatrudniającego pracowników (PSZ-DKDG)",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie",
- wypełnić udostępniony formularz wniosku oraz znajdujący się w załączeniu formularz informacji przedstawianej przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 i dołączyć wymagane załączniki:
- umowę wraz z załącznikami i formularzem (plik w formacie pdf bez uzupełnień i podpisów)
- pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
Dla przedsiębiorców, którzy z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Łukowie dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami w formie papierowej w PUP w Łukowie w godzinach od 7:30 do 15:00.
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Poczty Polskiej decyduje data wpływu do Urzędu.
Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych do reprezentacji.
W przypadku formy papierowej należy złożyć:
- podpisaną czytelnym podpisem Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającą pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19
- podpisaną czytelnym podpisem Klauzulę informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- wypełniony i podpisany czytelnym podpisem Wniosek o udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia covid-19
- wypełniony i podpisany czytelnym podpisem Załącznik nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej
- pełnomocnictwo (jeśli dotyczy).
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 25 798 98 50 37 wew 3
Aktualne nabory
Dokumenty do pobrania
Wyświetlanie 5 rezultatów.