Oferty pracy, oferty EURES, rejestracja bezrobotnych
Aktualności
200624 Nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników - org. pozarządowe
Od dnia 24 czerwca 2020 r. nowe druki wniosków!
NABÓR WNIOSKÓW NA UDZIELENIE DOFINANSOWANIA CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW ORAZ NALEŻNYCH OD NICH SKŁADEK NA UBEZPIECZENIA SPOŁECZNE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie ogłasza od dnia 24 czerwca 2020 r. nabór ciągły wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przyznawanej na podstawie art. 15zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Warunkiem uzyskania wsparcia jest wykazanie spadku przychodów z działalności statutowej, rozumiany jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w roku bieżącym w porównaniu do analogicznych dwóch miesięcy w roku poprzednim. Przy czym wybrany okres powinien mieścić się w ramach czasowych: od dnia 31 grudnia 2020 r. do dnia poprzedzającego złożenie wniosku. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno następujących po sobie dni kalendarzowych, jeśli wybrany dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego.
Dofinansowanie obliczone zostanie według następujących przedziałów spadku obrotów:
- co najmniej 30% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia1 , powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 50% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika,
- co najmniej 80% – może być przyznane w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy, w odniesieniu do każdego pracownika.
W sytuacji, gdy organizacja pozarządowa skorzystała ze zwolnienia z opłacania składek odprowadzanych do ZUS, nie może otrzymać dofinansowania w części dotyczącej składek na ubezpieczenia społeczne. Może natomiast otrzymać dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników.
Sytuacja, w której organizacja pozarządowa skorzystała z możliwości rozłożenia na raty lub przesunięcia terminu spłaty składek na ubezpieczenia społeczne, nie ma wpływu na otrzymanie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne.
Organizacja pozarządowa nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności statutowej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Przed wypełnieniem wniosków prosimy o zapoznanie się z dokumentem Zasady ubiegania się o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności co w dużym stopniu ułatwi poprawne wypełnienie wniosku i nie będzie wymagało dodatkowych korekt czy uzupełniania dokumentów przy ich rozpatrzeniu.
Uwaga !
Dane podawane we wniosku dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej (m.in.: nazwa, adres) muszą być zgodne z danymi wynikającymi z dokumentów rejestrowych przedsiębiorcy tj. Krajowego Rejestru Sądowego.
W formie elektronicznej wniosek wraz załącznikami należy składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Łukowie przez portal www.praca.gov.plDane podawane we wniosku dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej (m.in.: nazwa, adres) muszą być zgodne z danymi wynikającymi z dokumentów rejestrowych przedsiębiorcy tj. Krajowego Rejestru Sądowego.
W tym celu należy:
- wejść na portal praca.gov.pl,
- wybrać opcję "tarcza antykryzysowa",
- wybrać opcję "Wniosek organizacji pozarządowej lub podmiotu o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenie społeczne (PSZ-DKWO)",
- wybrać z listy jako adresata "Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie",
- wypełnić udostępniony formularz wniosku oraz znajdujący się w załączeniu formularz informacji przedstawianej przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 i dołączyć wymagane załączniki:
- umowę wraz z załącznikami i formularzem
- wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową – tj. wypełniony załącznik „15zze_NGO_kalkulator.xlsx" w najnowszej wersji, w którym są umieszczone 3 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu): UWAGA !!! W kolumnie „Czy wiek pracownika nie przekracza 30 lat?" uzupełniamy: 0 gdy nie przekracza, 1 gdy przekracza
- kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł").
- pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
Dla organizacji, które z różnych powodów nie mają możliwości złożenia wniosku w wersji elektronicznej, PUP w Łukowie dopuszcza możliwość składania wniosków wraz z załącznikami w formie papierowej w miejscu wyznaczonym w budynku PUP w Łukowie w godzinach od 7:30 do 15:00.
Wszystkie składane dokumenty w wersji papierowej powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem lub osób uprawnionych do reprezentacji.
W przypadku formy papierowej należy złożyć:
- Wypełniony i podpisany czytelnym podpisem Wniosek organizacji pozarządowej o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19 wraz z załącznikami:
- Wypełnionym i podpisanym czytelnym podpisem Załącznikiem nr 1 do Wniosku - Wzór formularza pomocy publicznej,
- Wydrukiem wypełnionego Załącznika nr 2 do Wniosku – Wykaz pracowników zawierający imienną listę pracowników objętych umową – tj. plikiem „15zze_NGO_kalkulator.xlsx", w którym są umieszczone 3 kalkulatory (każdy w odrębnym arkuszu): UWAGA !!! W kolumnie „Czy wiek pracownika nie przekracza 30 lat?" uzupełniamy: 0 gdy nie przekracza, 1 gdy przekracza
- Kalkulator spadku obrotów (arkusz „obroty") ,
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów o pracę (arkusz „dofinansowanie umów o pracę"),
- Kalkulator dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek dotyczący umów innych niż umowa o pracę, np. umowa zlecenia (arkusz „dofin. um. zleceń, o pracę nakł"), Uwaga! Drukujemy wszystkie kalkulatory.
- Podpisaną czytelnym podpisem Umowę o wypłatę dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19
- Podpisaną czytelnym podpisem Klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych
- Tabela ,,Zestawienie źródeł finansowania'' – bez wypełniania i bez podpisu
- Pełnomocnictwo (jeśli dotyczy)
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu Powiatowy Urząd Pracy w Łukowie – 25 798 50 37 wew 3
Łuków, dnia 24.06.2020 r
Aktualne nabory
Dokumenty do pobrania
Wyświetlanie 5 rezultatów.