Rejestracja w Urzędzie

I Forma: Rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym


Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz po spełnieniu warunków ustawowych z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany.

Szczegółowa instrukcja rejestracji elektronicznej dostępna jest na stronie Urzędu Pracy pod tym LINKIEM
 
Pełne informacje dotyczące Profilu Zaufanego dostępne pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage
 

II Forma: zgłoszenie do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego 


Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji i załączeniu prawidłowo wypełnionego oświadczenia rejestrowanego oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

System wyznaczy Ci termin wizyty w urzędzie w celu dokończenia procesu rejestracji.

Wskazanie numeru telefonu w znaczący sposób ułatwi dokonanie rejestracji.


Informacje o publikacji dokumentu