Rejestracja w Urzędzie

Rejestracja osób bezrobotnych i poszukujących pracy odbywa się w następujących formach:
 

I Forma: Rejestracja przez internet z profilem zaufanym ePUAP lub podpisem elektronicznym 

Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu
do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku
i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz po spełnieniu warunków ustawowych z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia 
o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany.
Szczegółowa instrukcja rejestracji elektronicznej dostępna jest na stronie Urzędu Pracy pod tym LINKIEM
 
Pełne informacje dotyczące Profilu Zaufanego dostępne pod adresem:
https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage

II Forma: zapis do rejestracji przez internet dla osób bez profilu zaufanego ePUAP lub podpisu elektronicznego 

Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu
do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji i załączeniu prawidłowo wypełnionego oświadczenia rejestrowanego oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz z dniem zgłoszenia się w Urzędzie i złożenia kompletu wymaganych dokumentów i oświadczeń. 

III Forma: osobista rejestracja w Urzędzie dla osób nie posiadających dostępu do internetu.
Status osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy nabędziesz z dniem osobistego zgłoszenia się w Urzędzie po przedłożeniu dokumentów niezbędnych do rejestracji i wypełnieniu stosownych oświadczeń. 

 

WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH DO REJESTRACJI dostępny jest pod tym LINKIEM

Załączniki

informacja RODO dla wszystkich
informacja RODO dla wszystkich.pdf 22 KB
oświadczenie dla rejestracji po raz pierwszy
oświadczenie dla rejestracji po raz pierwszy.pdf 43 KB
oświadczenie dla kolejnej rejestarcji
oświadczenie dla kolejnej rejestarcji.pdf 43 KB
(1)oświadczenie rejestrowanego dla wszystkich
(1)oświadczenie rejestrowanego dla wszystkich.pdf 63 KB
Wniosek o ubezpieczenie członków rodziny
Wniosek o ubezpieczenie członków rodziny.pdf 70 KB